• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65672
+
-

قم کمبود دارو ندارد

عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان قم گفت: به دلیل اجماع خوب در نظارت، تصمیم گیری و پایش داروخانه‌های قم، شرایط دارویی قم بهتر و قابل قبول‌تر از سایر استان هاست. «علی اصغر اکرمی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این مسأله سبب شده مردم سایر استان‌ها نیز برای تأمین دارو به‌ویژه داروی بیماران خاص به داروخانه‌های قم مراجعه کنند. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف داروهای داخلی اضافه کرد: با توجه به کیفیت خوب و قابل قبول تولیدات داخلی و رشد استفاده از فناوری‌های مناسب در تولید، باید تلاش کنیم گرایش پزشکان و مردم را به مصرف داروهای خارجی کاهش دهیم. اکرمی با بیان این‌که بار روانی از مهم‌ترین دلایل مصرف داروهای خارجی است افزود: ایران در تولید داروهای نوترکیب، بیولوژیک و با فناوری بالا، حائز رتبه در دنیاست و بخشی از داروها با وجود تحریم‌ها، از طریق کشورهای ثالث به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که ارز‌آوری دارد. 

به گفته اکرمی، ۱۷۰ داروخانه در قم فعال است که ۲۵ باب داروخانه شبانه روزی، ۱۳۵ باب روزانه و ۱۰ باب نیز بیمارستانی هستند که نسبت به سایر استان‌ها، آمار نسبتاً خوبی محسوب می‌شود. وی اضافه کرد: در داروخانه‌های قم بیش از 1500 نفر از جمله دکتر داروساز، نسخه‌پیچ، امور مالی و حسابدار اشتغال دارند و با وجود سختی‌های مالی، کم دغدغه‌ترین بخش در پرداخت حقوق و مزایاست. 

اکرمی به شهروندان توصیه کرد داروهای مورد نیاز را از مراجع رسمی تهیه کنند و اطمینان خاطر داشته باشند داروهایی که از داروخانه تهیه می‌شود سالم است. اکرمی با اشاره به بدهکار بودن بیمه تکمیلی خدمات دهنده به جانبازان وخانواده‌های شهدا اظهار کرد: این بیمه یک سال است که بدهی خود را به داروخانه‌های طرف قرارداد پرداخت نکرده که تداوم این روند مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. وی گفت: مسئولان بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده شهدا برای تسویه بدهی در تیرماه جاری قول‌هایی داده است که اگر محقق شود بخش قابل توجهی از مشکلات داروخانه‌ها به لحاظ تأمین نقدینگی رفع خواهد شد. 

اکرمی بیان کرد: بیمه سلامت نیز بدهی 3 ماه آخر سال ۹۷ به داروخانه‌ها را پرداخت نکرده، اما مطالبات فروردین و اردیبهشت امسال اجرا شده است. وی ادامه داد: داروخانه‌های قم ماهانه به افراد زیر پوشش بیمه سلامت ۴۰ میلیارد و به افراد زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی ۸۰ میلیارد ریال خدمات ارائه می‌دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید