• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65599
+
-

افزایش ورود گردشگران خارجی به آذربایجان‌غربی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از افزایش ورود گردشگران خارجی به استان خبر داد. «جلیل جباری» در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که در 3 ماه اول امسال تعداد گردشگران به استان 2/6 درصد افزایش داشته است اظهار کرد: امسال آمار گردشگران خارجی به استان ۲۳ هزار و ۵۹۰ هزار نفر بوده است. 

وی افزایش نرخ ارز را مهم‌ترین دلیل افزایش گردشگران خارجی عنوان کرد و افزود: آذربایجان غربی به دلیل شرایط آب و هوایی و تابستان خنک هر سال پذیرای خیل زیادی از گردشگران داخلی است و امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران ۸ تا ۱۲ درصد رشد داشته باشد. 

جباری بیان کرد: با توجه به در پیش بودن دومین جشنواره ملی گردشگری و افزایش سطح آب دریاچه ارومیه بر تعداد مسافران ورودی به استان آذربایجان غربی و به‌ویژه ارومیه افزوده شده و مسئولیت ما را در قبال نظارت بر این واحدها افزایش داده است. 

این مسئول با بیان این‌که در ایام تابستان سال جاری برنامه‌‌ریزی کرده‌ایم بر تعداد بازدیدهای تلفیقی بیفزاییم تا مشکلات احتمالی را به حداقل برسانیم افزود: از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانی در آذربایجان غربی،۷۰ واحد اقامتی و پذیرایی مورد بازدید تلفیقی قرار گرفته که در پی این بازدیدها ۱۴ مورد اخطار و ۱۲ مورد تذکر کتبی و ۲ مورد تشویق صادر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید