• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65298
+
-

۱۴ کاروان از قم به حج اعزام می‌شوند

مدیر کل حج و زیارت قم گفت: 2100 زائر قمی در قالب ۱۴ کاروان به حج واجب امسال مشرف می‌شوند.
«مهدی صالحی» درگفت و گو با ایرنا بیان کرد: اعزام کاروان حجاج استان قم به سرزمین وحی از امروز 22 تیر آغاز می‌شود و در این میان ۱۰ کاروان مدینه قبل و ۴ کاروان مدینه بعد هستند.

وی با اشاره به این‌که همه پروازهای حجاج قمی از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود افزود: پس از انجام اعمال حج و زیارت اماکن مقدس در مکه مکرمهه و مدینه منوره، فرایند بازگشت کاروان‌ها تا دهه اول ماه محرم به طول خواهد انجامید.
صالحی ادامه داد: ۵۱ درصد حجاج استان را برادران و ۴۹ درصد را خواهران تشکیل می‌دهند و همه اقشار سنی از نوجوان، جوان و سالمند در کاروان‌ها حضور دارند.

وی گفت: طول مدت سفر حج امسال حدود ۳۵ روز خواهد بود و در این میان ۷۸ تن به عنوان عوامل کاروان، 7 پزشک و ۵۸ تن به عنوان عوامل آشپزخانه مرکزی به حجاج اعزامی از قم خدمت‌رسانی خواهند کرد.
مدیرکل حج و زیارت قم با اشاره به این‌که اعزام ایثارگران به حج یکی از برنامه‌های مهم اداره کل حج و زیارت قم است افزود: همچنین ۱۳۰ تن از ایثارگران در کاروان‌های اعزامی استان به سرزمین وحی حضور دارند.
وی ادامه داد: اداره کل حج و زیارت استان همه امکانات خود را برای انجام مطلوب برنامه‌های حج به کار گرفته و امیدواریم این سفر معنوی بدون هیچ مشکلی برای زائران قمی برگزار شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید