• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65301
+
-

فعالیت ۱۰ پایگاه امداد و نجات در جاده‌های استان

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از فعالیت ۱۰ پایگاه امداد و نجات در جاده‌های این استان در طرح تابستانه هلال احمر خبر داد.
«هادی سلیمی» در گفت‌ وگو با مهر با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستانی در استان قم افزود: این طرح در ۱۰ پایگاه ثابت اجرا می‌شود که 8 پایگاه از گذشته فعال بوده و ۲ پایگاه نیز برای تابستان به صورت اختصاصی اضافه شده است.

وی با بیان این‌که ۲ پایگاه اختصاصی در مسیرهای پرتردد استان شامل کهک و دستجرد تشکیل شده است گفت: طرح امداد و نجات تابستانه در مسیرهای پرتردد استان به مدت ۹۴ روز از ۳۱ خرداد تا ۳۱ شهریور اجرا می‌شود.
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به فعالیت مستقل بالگرد امداد و نجات تنها در استان قم بیان کرد: بالگرد امداد و نجات هلال احمر پشتیبان بالگرد اورژانس است. یعنی زمانی که بالگرد اورژانس به تنهایی پاسخگو نباشد این بالگرد به عنوان پشتیبان وارد عمل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت روزانه ۵۰ نفر در طرح امداد و نجات اظهار کرد: هر یک از پایگاه‌ها شامل یک نجاتگر مسئول، یک نجاتگر کادر و 3 نجاتگر داوطلب می‌شود.
سلیمی بیان کرد: آمایش پایگاه‌های امداد و نجات استان قم در حال انجام است تا پایگاه‌ها در موقعیتی قرار بگیرند که زمان رسیدن به حادثه به حداقل کاهش یابد. بر این اساس، ۲ پایگاه امداد و نجات یکی در گرمسار و دیگری در کیلومتر ۴۵ اتوبان قم-تهران در حال احداث است.

این خبر را به اشتراک بگذارید