• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 20 تیر 1398
کد مطلب : 65200
+
-

کابوس پیچ در پیچ!

کابوس پیچ در پیچ!

اخبار ضد‌ونقیض در اردوگاه آبی تمامی ندارد. با اینکه همواره گفته می‌شود استقلال از چند منبع مختلف مطالبات چشمگیری دارد که اگر به دستش برسد همه مشکلات حل می‌شود، اما همچنان 3چالش مهم استقلالی‌ها سرجایش است. مهم‌ترینش بدهی 400هزار دلاری به پروپئیچ است. کامران منزوی، عضو هیأت مدیره باشگاه از بسیج عمومی برای حل مشکل محرومیت در فیفا و باز‌شدن گره کور پروپئیچ خبر داده است. این در حالی است که گفته می‌شود استقلال هم از لیگ قهرمانان آسیا 2019 حذف می‌شود و در کنار آن با محرومیت از 2پنجره نقل‌و‌انتقالاتی، شوک بزرگی را تحمل خواهد کرد. با این حال، منزوی دیروز در برنامه «سلام صبح‌بخیر» درخصوص این ماجرا گفت: «با ورود شخص محترم وزیر ورزش و جوانان و همینطور مساعدت‌های رئیس فدراسیون فوتبال و همکاری‌های وزارت امورخارجه، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و نماینده اعزامی ما به مقر فیفا مذاکرات بسیار مثمرثمری انجام داد. منتظریم تا یکی دو روز آینده اخبار خوشی درخصوص این پرونده به گوش طرفداران رسانده شود تا این مسئله ملی به خیر و خوشی تمام شود.» نکته جالب این گفت‌وگو به صحبت‌های پایانی منزوی برمی‌گشت که درخصوص کذب‌بودن خبر محرومیت استقلال به‌خاطر پروپئیچ اعتراف کرد این خبر کذب نیست و چون هنوز اتفاق رسمی در راه مختومه‌کردن این شکایت رقم نخورده، همچنان ترس و اضطراب از محرومیت وجود دارد. گفتنی است که استقلال کمتر از ۳ روز (تا شنبه) برای بستن پرونده پروپئیچ زمان دارد و هنوز وضعیت او از سوی مدیران استقلال نهایی نشده است. مهم‌ترین امید استقلالی‌ها البته به نقد‌شدن طلب‌شان از فیفا بر‌می‌گشت که به‌نظر می‌رسد سختگیری‌های فدراسیون جهانی دست استقلال و پرسپولیس و فدراسیون فوتبال را از این پول قابل توجه کوتاه کرده تا با مشکلات مالی دست به گریبان باشند.
  اردوی ترکیه با هزینه 2هوادار!
استقلال قرار بود از اول تا دوازدهم تیرماه در کمپ فنرباغچه اردو بزند، اما به‌دلیل دیر شروع‌کردن تمرینات و تکمیل‌نشدن بازیکنان، این اردو به تعویق افتاد. باشگاه فنرباغچه هم کمپ bolu termal را به مسئولان استقلال معرفی کرد. نکته قابل توجه، رایگان‌بودن سفر استقلال به ترکیه است، چرا‌که 2نفر به‌عنوان هوادار استقلال هزینه‌های سفر به ترکیه را متقبل شده‌اند؛ یک نفر پول بلیت هواپیما را تقبل کرده و دیگری نیز پول کمپ را داده است. هادی مباشری، معاون ورزشی آبی‌ها به تسنیم گفته: «این هوادار شناخته شده است، اما گفته اسمی از او برده نشود. این هوادار از ما پرسید چرا به اردوی آماده‌سازی نمی‌روید که گفتیم تمرینات دیر آغاز شد و بازیکنان تکمیل نشده بودند. ضمن اینکه باید پول پروپئیچ و پاتوسی را آماده می‌کردیم. آن شخص پرسید که اگر پول هواپیما را بدهم، کسی هست هزینه کمپ را بدهد؟ ما گفتیم مشکلی ندارد و شخص دیگری برای هزینه کمپ اعلام آمادگی کرد. در نهایت سفر استقلال به ترکیه رایگان تمام شد.»
 خداحافظی طارق و پایان چشمی؟
استقلال علاوه بر مشکلات مالی، گرفتار معضل دیگری هم هست. از تیم فصل قبل بیش از 10نفر جدا شده‌اند و سرنوشت چند نفر دیگر هم نامعلوم است. چشمی و کریمی هنوز تکلیف‌شان را با باشگاه مشخص نکرده‌اند. طارق همام هم با توافق قراردادش را فسخ کرده و استقلال با ترکیب نصف و نیمه‌ای به اردوی ترکیه رفته. ضمن اینکه سیاوش یزدانی و آرش رضاوند هم باید به اردوی تیم ملی بروند و نمی‌توانند در ترکیه با تیم تمرین کنند. به‌نظر می‌رسد تا تکلیف چند جای خالی استقلال مشخص شود، زمان برای این تیم مثل چند فصل اخیر زود دیر شده باشد.
 تصمیم نهایی پاتوسی؛ استقلال یا 2تیم اماراتی؟
آیاندا پاتوسی، هافبک فصل گذشته استقلال به امارات آمده و علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه در حال مذاکره با این بازیکن است تا پاتوسی همچنان آبی‌پوش بماند. امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال هم در این‌باره گفته بود: «با پاتوسی در حال مذاکره هستیم و امیدوارم با باشگاه کیپ‌تاون آفریقای جنوبی به توافق برسیم. پاتوسی یک سال دیگر با ما قرارداد دارد، اما باید مبلغ رضایتنامه این بازیکن را می‌پرداختیم. در تلاش هستیم که این کار را انجام داده تا پاتوسی در فصل آینده نیز در استقلال باشد. هیأت مدیره در تلاش است که مبلغ پول پاتوسی تهیه شود تا از وجود پاتوسی برای فصل آینده استفاده کنیم.» جدا از استقلال، پاتوسی با 2 پیشنهاد از تیم‌های اماراتی روبه‌رو شده است. عجمان و بنی‌یاس تیم‌هایی هستند که روز گذشته مذاکراتشان را با پاتوسی انجام دادند. بنی‌یاس به‌تازگی شفر را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرده و باید دید پاتوسی بار دیگر شاگرد این مربی می‌شود. باید منتظر ماند و دید که این بازیکن قراردادش را با استقلال تمدید خواهد کرد یا اینکه بازی در لیگ امارات را انتخاب می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید