• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65160
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/B5Jx
+
-

مقتول به 4نفر زندگی بخشید


جوان 28ساله‌ای که در درگیری به قتل رسیده بود پیش از مرگ به 4نفر زندگی بخشید.
به گزارش همشهری،  ساعت 7صبح دوشنبه 17تیر‌ماه گزارش مرگ پسری جوان به قاضی کامران رضوانی اعلام شد. او دربیمارستان سینا بستری شده و دچار مرگ مغزی شده بود اما با رضایت خانواده‌اش اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند اهدا شده بود. ظاهرا این جوان در جریان یک درگیری به قتل رسیده بود که قاضی جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و انجام تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.

درگیری مرگبار
بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول چند روز قبل در کمپ ترک اعتیادی در ماهدشت کرج با فردی درگیر شده و از سوی جوانی دیگر هدف ضربات مشت و لگد قرار گرفته بود. او درجریان این ضرب و جرح به‌شدت زخمی شده و به بیمارستانی در کرج انتقال یافت. اما به‌دلیل شدت جراحات و ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود ضریب هوشیاری‌اش پایین آمده و پزشکان مرگ مغزی او را تأیید کردند. درحالی‌که دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نبود خانواده‌اش رضایت دادند تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود. به این ترتیب پسرجوان به بیمارستان سینا انتقال یافت تا عمل جراحی صورت گیرد و اعضای بدن او به بیماران دیگر اهدا شود. از سوی دیگر پرونده این جنایت در دادسرای کرج تشکیل شده و تحقیقات در حال انجام است.
در همین حال ساناز دهقان، مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت در این خصوص به همشهری گفت: وقتی پسرجوان به بیمارستان سینا انتقال یافت، ‌آزمایش‌های مختلف روی او انجام شد و پزشکان نیز مرگ مغزی او را تأیید کردند. از نظر پزشکی، وقتی مغز دیگر کار نکند،  قلب نیز هر لحظه ممکن است که از تپش بایستد. به همین دلیل صحبت‌های لازم با خانواده قربانی انجام شد و آنها در نهایت رضایت دادند که اعضای بدن او به بیمارانی که از مدت‌ها قبل در صف انتظار بودند زندگی ببخشد. دهقان افزود: سرانجام عمل اهدای عضو در بیمارستان سینا انجام شد و قلب، ‌2کلیه و کبد متوفی به 4بیمارنیز زندگی بخشید. وی ادامه داد: قلب او هم‌اکنون در قلب دختری جوان می‌تپد و او از خطر مرگ نجات پیدا کرد. مسئول گروه پیوند و فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت افزود: کلیه‌ها و کبد نیز به بیمارانی که خطر مرگ تهدیدشان می‌کرد پیوند داده شد و آنها به زندگی بازگشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید