• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65156
+
-

شمار مصدومان زلزله مسجدسلیمان به 135نفر رسید

شمار مصدومان زلزله مسجدسلیمان به 135نفر رسید


تازه‌ترین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان و ایذه از مصدومیت دست‌کم 135نفر در این زلزله حکایت دارد.
به گزارش همشهری، از ظهر دوشنبه که زلزله 5.7ریشتری، مسجدسلیمان، ایذه و روستاهای اطراف را لرزاند گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند و تلاش‌ها برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان آغاز شد. با اینکه در همان ساعت‌های اولیه معلوم شد یک نفر به‌دلیل سکته جان خود را از دست داده است، اما هرچه می‌گذشت بر شمار مصدمان حادثه افزوده می‌شد. طوری که براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی اورژانس تعداد مصدومان به 135نفر رسید.
محمدامین زرگر، رئیس مرکز اورژانس خوزستان در این‌باره به ایسنا گفت: در پی زلزله ۵.۷ریشتری روز ۱۷تیرماه، براساس آخرین آمار ۱۳۵نفر مصدوم شده‌اند. وی ادامه داد: 3 نفر از این مصدومان از شهرستان ایذه و یک نفر از شهرستان باغملک بودند که توسط تکنسین‌های اورژانس۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند. وی همچنین از آماده‌باش همه واحدهای عملیاتی اورژانس در منطقه خبر داد.
درحالی‌که وضعیت مناطق زلزله‌زده آرام‌تر از روز قبل است، اما شایعه‌ها دست از سر مردم بر نمی‌دارند و میان مردم احتمال وقوع زلزله‌ای بزرگ شایعه شده است. نوید سیاه‌پلو، عضو هیأت علمی گروه عمران مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در این‌باره گفت: مردم در این شرایط به شایعات توجه نکنند.
نمی‌توان زمان دقیق زلزله را پیش‌بینی کرد و هر آنچه شنیده می‌شود در حد شایعه است و وقوع زمین‌لرزه‌های کوچک در مسجدسلیمان معمول است. مسجدسلیمان در چین‌خوردگی‌های زاگرس قرار گفته و به‌طور میانگین روزی یک یا 2 زلزله در مسجدسلیمان ثبت می‌شود. ویژگی منطقه‌ای که مسجدسلیمان در آن قرار دارد، این است که انرژی زلزله در آن انباشته نمی‌شود که یکباره آزاد شود. از مناطق زلزله‌زده خبر می‌رسد که بیش از هزار نفر از زلزله‌زدگان به‌طور اضطراری اسکان یافته‌اند. علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان در این‌باره گفت: 4 اردوگاه اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی عفاف، نمره۴۰، تختی و سالن رزمی مسجدسلیمان و یک اردوگاه نیز در بخش گلگیر با ظرفیت ۳۰۰چادر امدادی برپا شده است. در همین حال از هنگام وقوع زلزله تا ظهر دیروز ۲۱زمین‌لرزه دیگر در مسجدسلیمان ثبت شده است که قوی‌ترین آن 4.7ریشتر و ضعیف‌ترین آن 2.5ریشتر بوده است. همچنین بنابر اعلام مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان کار ارزیابی واحدهای آسیب‌دیده در زلزله از دیروز (سه‌شنبه) آغاز شده و ۱۰اکیپ وظیفه ارزیابی را برعهده دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :