• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65113
+
-

برپایی نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در کرمانشاه

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع‌دستی در کرمانشاه با حضور هنرمندان 31 استان خبر داد. به گزارش ایسنا «پروانه حیدری» اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه سراسری تخصصی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از 26 تا 31 تیر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد برپا خواهد شد. 
وی افزود: در این نمایشگاه هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی مانند قلمزنی، ارغوان‌بافی، مینیاتور، خاتم‌کاری، میناکاری، گره‌چینی، نقره‌کاری، حصیربافی و... از 31 استان کشور حضور خواهند داشت.

 به گفته این مسئول، هنرمندان صنعتگر کشور در این نمایشگاه خلاقیت و زیبایی صنایع‌دستی ایرانی را در قالب 120 غرفه به نمایش خواهند گذاشت که سهم هنرمندان کرمانشاهی از این تعداد 50 غرفه است. وی گفت: در نمایشگاه امسال تلاش کرده‌ایم بیشتر غرفه‌ها به حالت ورکشاپ باشد تا بازدیدکنندگان به‌صورت زنده نحوه تولید صنایع‌دستی استان‌های مختلف را ببینند. معاون صنایع‌دستی استان تاکید کرد: در برنامه داریم برای نمایشگاه امسال غرفه‌هایی را هم در اختیار واحدهای بوم‌گردی استان قرار دهیم تا به تبلیغ جذابیت‌ و زیبایی‌های منطقه خود بپردازند. وی ساعت بازدید از این نمایشگاه را 14 ظهر تا 22 شب اعلام کرد و گفت: در پایان نمایشگاه از غرفه‌های برتر در 3 بخش ورکشاپ، چیدمان و فروش تقدیر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید