• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65109
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rwrw
+
-

استخدام دهیاران در دستور کار مجلس

نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه یک فوریتی استخدام رسمی دهیاران در مجلس تصویب شده است و تا ۲ سال آینده این مصوبه اجرایی می‌شود. به گزارش ایرنا «محسن بیگلری» ‌ در نشست شهرداران و دهیاران روستاهای شهرستان بانه با اشاره به نشست استانداران کردستان و سلیمانیه در هفته جاری اظهار کرد: در تفاهم‌نامه استانداران کردستان و سلیمانیه عراق رسمی شدن مرز سیرانبند بانه و تردد مسافر در این مرز مهم‌ترین بحث بود که در ۲ هفته آینده مرز سیرانبند بانه تعیین تکلیف می‌شود. 

بیگلری افزود: رسمی شدن مرز سیرانبند بانه و سیف سقز از توافقات رؤسای جمهوری ایران و عراق بوده و در مراودات تجاری بین ۲ کشور از اهمیت بالای برخوردار است. وی با بیان این‌که خدمات‌رسانی بیمارستان رازی بانه رضایت‌بخش نیست، اضافه کرد: بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی رازی بانه با امکانات بسیار مناسب سال گذشته به بهره‌برداری رسید اما خدمات‌رسانی و مدیریت بیمارستان رضایت‌بخش نیست و تاکنون به دلیل سهل‌انگاری پرسنل این بیمارستان چندین جنین بالای ۳۰ هفته فوت کردند.  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان نیز در این نشست گفت: از ۱۹۲ روستای بانه ۹۲ روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و کنتور آب آ. به متقاضیان واگذار شده است.

«صدیق محمدزاده» افزود: در ۴۱ روستای شهرستان نیز یک‌بار لوله‌کشی انجام شده و ۵۲ روستا فاقد لوله‌کشی آب است و جمعیت ۵۱ درصد روستاها تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.  وی با بیان این‌که در بانه ۹ هزار ۱۰۰ مشترک آب و فاضلاب روستایی وجود دارد، اظهار کرد: شاخص بهره‌مندی از خدمات آب و فاضلاب روستایی در شهرستان‌ها بر اساس آمار شرکت آب و فاضلاب کشور ۷۸ درصد و در این استان نیز ۶۴ درصد است. محمدزاده افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب 5 روستای بانه انجام شده و اما فاقد تصفیه‌خانه هستند و شبکه جمع‌آوری فاضلاب 4 روستای نزدیک عباس‌آباد نیز انجام می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید