• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65087
+
-

امکان تردد خودروهای عراقی در آبادان و خرمشهر فراهم شد

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با فراهم شدن زمینه‌های لازم، از امروز تردد خودروهای عراقی در آبادان و خرمشهر امکان‌پذیر است. «عبدالله ثامری» در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: از سال‌های گذشته بحث ورود خودروهای عراقی به منطقه آزاد اروند و باز کردن مسیر شلمچه برای تردد این خودروها همراه با سرنشین در منطقه یاد شده، با هدف رونق‌بخشی به اقتصاد منطقه، پیگیری می‌شد که این پیگیری‌ها به نتیجه رسید.

وی افزود: در پی سفر اخیر به عراق و دیدار با استاندار بصره، شاهد ورود چندین خودروی عراقی از مرز شلمچه به کشور با هدف تردد در سطح 2 شهرستان آبادان و خرمشهر بودیم. نماینده خرمشهر این مساله را فرصتی طلایی برای توسعه خرمشهر و آبادان خواند و رونق‌بخشی به بازارها، استفاده از جاذبه‌های گردشگری و پیشی گرفتن از کشورهای دیگر همچون ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای جذب گردشگر خارجی و ارز از عمده دلایل این کار عنوان کرد.

وی با بیان این‌که پیش‌تر خودروهای شخصی کویتی در منطقه آزاد اروند تردد می‌کردند، گفت: این امکان با همکاران مدیریت منطقه آزاد اروند، گمرک شلمچه و گمرک ایران و با نظارت و تایید شورای تامین و نهادهای امنیتی در مدت اخیر فراهم شد.
ثامری بر پیش‌بینی شدن حوادث احتمالی و قانونمند بودن تردد خودروهای عراقی تاکید کرد و توضیح داد: تمام خودروهای عراقی به صورت قانونی و پس از بیمه شدن و پرداخت عوارض، زیر نظر گمرک شلمچه و با اشراف نیروی انتظامی و پلیس راهور، وارد منطقه می‌شوند و در آن تردد می‌کنند.

نماینده خرمشهر به این ابهام که فراهم شدن امکان تردد خودروهای عراقی می‌تواند عاملی برای کاهش رونق برخی از بخش‌های اقتصادی همچون حمل‌ و‌ نقل شود، پاسخ داد و گفت: تنها بخشی از مردم بصره از خودروهای شخصی استفاده خواهند کرد و گروه دیگر به خاطر امنیت حاکم بر کشور ایران و به تبع آن شهرستان خرمشهر ترجیح می‌دهند از وسایل حمل ‌و ‌نقل منطقه استفاده کنند.وی ادامه داد: از سوی دیگر، با توجه به محدود بودن دامنه تردد این خودروها به سطح منطقه آزاد و فراهم شدن استفاده بیشتر از زیرساخت‌های تجاری و گردشگری، بی‌گمان تاثیر مثبت این رویداد به مراتب بیشتر خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید