• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65018
+
-

ثبت نام در مدارس زیر ذره‌بین بازرسان

تیم بازرسان ناظر بر ثبت‌نام در قالب 5 گروه به مدارس نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اعزام می‌شوند

مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: تیم‌های بازرسان ناظر بر فرایند ثبت‌نام در مدارس با هدف نظارت ویژه بر ثبت‌نام و حقوق اولیا و دانش‌آموزان در استان آغاز به کار کردند.
«سالار قاسمی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تیم بازرسان ناظر بر ثبت‌نام در قالب 5 گروه به مدارس نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اعزام می‌شوند.

وی بیان داشت: این گروه‌ها روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با حضور در مدارس و ادارات آموزش و پرورش البرز از مراحل مختلف فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس این استان بازدید  می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به این‌که این گروه‌های بازرسی و نظارت ویژه تا پایان تابستان و نیمه مهرماه ۹۸ در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: بازرسان ناظر از نزدیک بر فرایند ثبت‌نام نظارت مستمر و هدف‌دار دارند و تخلفات احتمالی را به مراجع مربوط گزارش می‌دهند.
وی یادآور شد: حضور مدیران مدارس و مسئولان ثبت‌نام در روزهای ثبت‌نام در مدارس الزامی است.

قاسمی با بیان این‌که دریافت وجه نقد اضافه هنگام ثبت‌نام در مدارس استان ممنوع است، ادامه داد: به غیر از مدارس غیردولتی، شاهد و استعدادهای درخشان که شهریه مصوب را به هنگام ثبت‌نام دریافت خواهند کرد، سایر مدارس حق دریافت هیچگونه وجهی را ندارند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: ستادهای نظارت بر ثبت‌نام مدارس و نظارت بر حقوق اولیا و دانش‌آموزان در اداره کل، نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شده‌اند.
قاسمی اضافه کرد: از همه دانش‌آموزان و اولیای استان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، عدم پاسخگویی مسئولان و مشکلات مربوط به ثبت‌نام در مدارس استان، شکایات و پیشنهادهای خود را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی آموزش و پرورش و دبیرخانه ستاد استانی نظارت بر ثبت‌نام و ستاد نظارت بر حقوق والدین و دانش‌آموزان، با تلفن شماره ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات به نشانی اینترنتی Www.shekayat medu. ir نسبت به ثبت و پیگیری شکایت خود اقدام کنند.
وی گفت: در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز نیز کارشناسی‌های ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان دبیرخانه ستادهای منطقه‌ای، پاسخگوی مردم این استان هستند.
قاسمی اظهار کرد: دریافت کمک‌های مردمی و هزینه کلاس‌های فوق برنامه مدارس دولتی و هیأت امنایی صرفاً پس از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد و پرداخت کمک‌های مردمی به مدارس باید با اختیار، بدون اجبار و با واریز مستقیم به حساب رسمی مدرسه انجام شود زیرا دریافت هرگونه وجه به صورت نقدی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در پایه هفتم ورودی مدارس متوسطه اول در قالب هیأت امنایی در مدارس نمونه‌دولتی، صرفاً بر اساس فرم امتیازبندی و مستندات ارائه‌شده انجام خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: گروه‌های ویژه نظارت و بازرسی اداره کل آموزش و پرورش استان در طول مدت ثبت‌نام با مراجعه به مدارس و ستادهای ثبت‌نام در مناطق مختلف استان، ضمن نظارت و پایش مستمر، مراحل مختلف ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و در صورت گزارش هرگونه تخلف با متخلفان احتمالی برخورد قانونی مطابق مقررات و ضوابط انجام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید