• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65046
+
-

آغاز ساخت کتابخانه مرکزی البرز

فرهنگ
آغاز ساخت کتابخانه مرکزی البرز

البرز با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر از سال 89 به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد اما تاکنون از داشتن کتابخانه مرکزی محروم بوده است. این استان ۴۷ کتابخانه نهادی و ۲۳ کتابخانه مشارکتی دارد و از سال 90 پیگیری‌های زیادی برای ساخت کتابخانه مرکزی در آن انجام شده است.

به گزارش ایرنا، سرانجام به نظر می‌رسد پیگیری‌ها نتیجه داده و قرار است امروز سه‌شنبه همزمان با دهه کرامت در آیینی عملیات ساخت کتابخانه مرکزی البرز آغاز و آرزوی دیرینه اهالی فرهنگ و ادب برای داشتن کتابخانه مرکزی در البرز تا ۲ سال آینده برآورده شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز در این باره گفت: کتابخانه مرکزی استان با مشارکت استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج و اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز با اعتبار مالی ۵۰۰ میلیارد ریال در 5 طبقه و در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر‌مربع ساخته
 می‌شود.

«احمدعلی هراتی» افزود: پیمانکار این طرح مشخص شده و قرار است در مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: همزمان با شروع عملیات ساخت کتابخانه مرکزی استان البرز، ساخت کتابخانه در شهرهای طالقان و مهدی‌آباد چهارباغ نیز آغاز می‌شود و بخش تخصصی کتابخانه کودک در فردیس نیز در هفته کتاب به بهره‌برداری خواهد رسید.
هراتی از فعالیت ۲ کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان کرج و شهرستان‌های نظرآباد، طالقان و ساوجبلاغ خبر داد و اضافه کرد: با همکاری فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲ کتابخانه نیز همزمان با هفته کتاب امسال (۲۴ آبان تا یکم آذرماه) در شهرهای نظرآباد و کرج ساخته خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید