• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64892
+
-

کشف 2 گونه پرنده از بازار پرنده‌فروشان همدان

خبر
کشف 2 گونه پرنده از بازار پرنده‌فروشان همدان

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان همدان در بازرسی‌های نامحسوس خود از بازار پرندگان شهر همدان موفق به کشف پرندگانی شدند که بصورت غیرقانونی در این بازار فروخته می‌شد.
۲ گونه پرنده، شامل مرغ مینا و سهره پیشانی‌سرخ دربازدید و سرکشی از بازار پرنده‌فروشان همدان کشف و جمع‌آوری شد. 
جواد نوری‌اظهر، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان همدان گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر فروش سنجاب در بازار پرنده‌فروشان همدان این موضوع به سرعت رسیدگی شد، اما اثری از این حیوان کشف نشد. اما به‌دنبال بازرسی نامحسوس از محل یادشده ۲ قطعه مرغ مینا و ۲ قطعه سهره پیشانی‌سرخ کشف شد.
به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: مرغ مینا به‌علت تقلید صدا، جذابیت خاصی بین شهروندان دارد؛ بنابراین افراد سودجو اقدام به زنده‌گیری و فروش آنها می‌کنند. این‌گونه از پرندگان هنگامی که جوجه هستند صید می‌شوند اما در اسارت اقدام به زاد و ولد نمی‌کنند. 
زیستگاه مرغ مینا مناطق گرمسیری و بیشتر جنوب شرق کشور است و افراد سودجو  این قبیل پرندگان را در این مناطق صید کرده و در سایر استان‌ها از جمله همدان می‌فروشند.
 مرغ مینا به‌علت کمیاب بودن جزو پرندگان حمایت شده محسوب می‌شود؛ همچنین درصورت رها‌سازی‌ این گونه در مناطقی به جز محل اصلی زندگی، از سرما و گرسنگی جان می‌بازند. سهره پیشانی‌سرخ آوازخوان جذابی نیست، اما به‌علت زیبایی صید شده و به فروش می‌رسد.
نوری‌اظهر تأکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه پروانه صیدی برای شکار سهره پیشانی‌سرخ صادر نشده است و درصورت مشاهده این پرنده در بازار فروش، به جرم صید غیرمجاز فرد متخلف دستگیر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید