• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64781
+
-

رضاوند: با تأیید استراماچونی استقلالی شدم

رضاوند: با تأیید استراماچونی استقلالی شدم

محمد زارعی

آرش رضاوند، هافبک فصل گذشته سایپا روزگذشته رسما به استقلال پیوست. رضاوند که از سال‌ها قبل عکس‌هایی از او با لباس و کلاه استقلال روی سکوی ورزشگاه آزادی در فضای مجازی منتشر شده بود در نهایت توانست به تیم محبوب دوران کودکی خود برسد. او در روزی که به تیم ملی هم دعوت شد رسما پیراهن آبی را برتن کرد. گفت‌وگوی رضاوند با همشهری ورزشی را بخوانید.

  بالاخره رسما به استقلال پیوستی.
خوشبختانه این اتفاق برایم افتاد. از حالا به بعد باید تمریناتم را بیشتر کنم و دو برابر قبل تمرین کنم چراکه کار سخت‌تر است و انتظارات بالاتر می‌رود. باید تمام سعی‌ام را بکنم این انتظارات را برآورده کنم.

 حالا حریفان سطح بالاتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی داری. درست است؟
استقلال تیم بزرگی است. چالش سختی دارم که دارای شیرینی خاصی هم است. به هرحال وقتی به تیم بزرگی می‌روید کار برایتان سخت‌تر می‌شود. رقیبانی داری که با وجود اینکه بیشترشان رفیق خودت بودند باید با آنها رقابت سختی هم 
داشته باشی.

 از سال‌ها قبل عکسی از تو در فضای مجازی منتشر شده که با لباس و کلاه آبی به ورزشگاه آزادی رفتی تا استقلال را تشویق کنی. یعنی می‌توانی با سند ثابت کنی از کودکی هوادار استقلال بودی.
بله من سوای این عکسی که شما اشاره کردید عکس‌های زیاد دیگری از نوجوانی و جوانی‌ام در کنار خانواده دارم که ثابت می‌کند هم خودم و هم همه اعضای خانواده‌ام استقلالی هستند. یکی از آرزوهای بزرگم بازی در استقلال بود.

 حتما برای بازی مهم با پرسپولیس هم خیلی انگیزه داری. هیچ‌کدام از داربی‌ها را از نزدیک تماشا کرده‌ای؟
برای داربی باید موقعش برسد تا بتوان صحبت کرد اما مطمئنا حضور در این بازی برای هر بازیکنی خاطره‌‌انگیز خواهد بود. مطمئنا من هم از قضیه مستثنی نیستم و حضور در این بازی برایم جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. من قبلا یک داربی را در ورزشگاه آزادی دیده‌ام؛ مسابقه‌ای که گل آن را آرش برهانی روی پاس مهدی امیرآبادی به ثمر رساند. اما در کل داربی خاطره‌‌انگیز من آن بازی است که استقلال 3 بر 2 پیروز شد. اول 2 بر یک عقب افتاد اما با گل دقایق پایانی پیروز قربانی 3 بر 2 برنده بازی شد.

 می‌توانی در استقلال ستاره شوی؟
من نمی‌خواهم در این زمینه قولی بدهم فقط می‌گویم با تمام وجود کار می‌کنم که هم خودم و هم تیمم موفق شویم. در نهایت هم به تیم ملی دعوت شوم و در مراحل  فوتبالی بالا و بالاتر بروم.

 حالا زیرنظر استراماچونی ایتالیایی کار می‌کنی. قبل از این با مربی خارجی کار کرده بودی؟
بله قبلا با آقای وینگادا کار کردم. آنطورکه فوتبال ایتالیا را پیگیری کرده‌ام عملکرد دفاعی برایشان مهم است. یعنی اول می‌خواهند در دفاع خوب کار کنند. اما آنچه از استراماچونی دیدم و شنیدم این است که او به فوتبال تهاجمی علاقه دارد. حالا باید با او کار کنم تا ببینم در جریان کار چه تفکراتی دارد.

 قبل از توافق با استقلال با خود استراماچونی ملاقاتی داشتی؟
بله با ایشان صحبت کردم چراکه خودم می‌خواستم با تأیید ایشان به استقلال بیایم نه اینکه به سفارش باشگاه باشد. یعنی مربی من را بخواهد. آقای استراماچونی هم با دیدن فیلم بازی‌هایم خواهان جذب من شد.

با تو صحبت خاصی کرد؟
شناخت کامل از من داشت و گفت خیلی خوشحالم که به استقلال آمدی و امیدوارم اینجا (استقلال) موفق باشی.

 هواداران استقلال بعد از سال‌ها انتظار دارند در فصل پیش رو عنوان قهرمانی را به‌دست بیاورید. این کار شما را سخت‌تر می‌کند؟
 یکی از انگیزه‌های من این بود که به تیمی بروم که هدف بزرگی برای حضور در مسابقات لیگ برتر داشته باشد. یعنی برای رسیدن به‌عنوان تلاش کند. استقلال هم این شرایط را دارد که حداقل برای یک جام بجنگد و آن را به‌دست بیاورد.

 تو که از کودکی طرفدار استقلال بودی، الگویت برای فوتبال در این تیم کدام بازیکن بود؟
الگویی که هم‌پستی من بود و از سبک بازی‌اش خوشم می‌آمد مجتبی جباری است.

  ظاهرا به تیم ملی هم دعوت شده‌ای.
بله خدا را شکر آقای ویلموتس من را به تیم ملی دعوت کرد. می‌خواهم از این موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را بکنم. یعنی آنقدر خوب کار کنم که در تیم ملی ماندگار شوم.

این خبر را به اشتراک بگذارید