• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64777
+
-

برانکو29 خرداد: مشکلات مالی نقشی در رفتنم نداشت

برانکو29 خرداد: مشکلات مالی نقشی در رفتنم نداشت

برانکو در گفت‌وگوی دیروزش با تسنیم حرف‌های 20روز پیش خودش را تکذیب کرد؛ جایی که با اطمینان می‌گفت: «به هیچ‌وجه مشکلات مالی نقشی در تصمیم‌ام نداشت» و دلیل اصلی جدا شدن او از پرسپولیس در مصاحبه 20روز قبلش با سایت آنتن چنین چیزی بود؛«دنبال یک چالش و تجربه‌اندوزی جدید بودم.» نماینده باشگاه پرسپولیس پریروز در استانبول با وکیل برانکو دیدار کرده و طرفین به نتیجه نرسیده‌اند. خروجی آن جلسه، مصاحبه تند دیروز برانکو بود؛ مردی که انگار دیگر نیازی به محبوبیت بین هواداران ندارد. تا چند روز قبل همه هواداران به باشگاه می‌توپیدند که چرا طلب پرافتخارترین سرمربی سالیان اخیر پرسپولیس را نمی‌پردازد؛ برانکویی که در وصول مطالباتش به صبر و فداکاری شهره بود؛«یک‌سال پولم را ندادند و رفتار مدیریت باشگاه تنها دلیل رفتن من از پرسپولیس بود»، این جمله تازه، دقیقا مغایر با چیزی است که در مصاحبه 3هفته پیش به چلنگر گفته بود. او برای آنکه در نبرد حقوقی برنده باشد، در این مصاحبه ادعا کرد که هنوز قراردادی با الاهلی نبسته است اما عکس‌ها و فیلم‌ها نشان می‌دهد او و دستیارانش درحال تمرین دادن این تیم عربستانی هستند. اگر حرف برانکو که می‌گوید «کاملا آگاهانه به ما دروغ گفته می‌شد» را درباره مدیران باشگاه کاملا درست بدانیم، خودش هم در این مصاحبه مرتکب دروغ شده و برخلاف حرف‌های قبلی این‌بار گفته: «دلیل اصلی تصمیم من مشکلاتی بود که در باشگاه وجود داشت و اراده‌ای برای حل آنها وجود نداشت. یک‌سال از پرسپولیس دریافتی نداشتیم و این خیلی بد بود. دلیل دیگری برای ترک پرسپولیس نداشتم.»
 تحریک کالدرون 
اینکه سرمربی سابق حق خودش را مطالبه کند و از باشگاه بخواهد به توافق دوجانبه پایبند باشد، امر ناپسندی نیست، اما یکی دو نکته آزاردهنده در صحبت‌های دیروز او توی چشم می‌زد که ممکن است محبوبیتش را کاهش دهد. برانکو سرمربی محبوب جدید پرسپولیس را به‌نوعی تحریک و او را نگران کرده؛ جایی که گفته «به کالدرون پیشنهاد می‌کنم از همین الان ایجنت‌های خودش را آماده شکایت از پرسپولیس کند.» برانکو به روال همه خارجی‌هایی که در سال‌های اخیر با سرخابی‌ها قرارداد بسته‌اند مجبور است برای دریافت مطالباتش به فیفا و دادگاه ورزش شکایت کند. مدیران باشگاه به‌خاطر برخی مشاوره‌های حقوقی، تصور می‌کنند که می‌توانند به‌خاطر توافق سرمربی تحت قراردادشان با تیم الاهلی عربستان، از زیر تعهدات خود شانه خالی کنند. از طرفی، آنها می‌دانند که شکایت برانکو تا به فیفا وصول شود و به نتیجه برسد، مدیرانی دیگر جای‌شان را گرفته و کسی آنها را به‌خاطر این پرونده حقوقی بازخواست نخواهد کرد.
 یک تناقض دیگر
تناقض دیگری هم در حرف‌های او وجود دارد. او گفته «به باشگاه لیست خرید دادم و برنامه اردویی و تمرینی را هم گفتم، این نشان می‌دهد از قبل تصمیم برای جدایی نداشتم.» این درحالی است که خودش و دستیارانش همه اسباب‌واثاثیه خود را به مقصد وطن‌شان بار زده بودند. برانکو که برنامه اردو و لیست خرید را هم داده بود، چطور ناگهان تصمیم گرفت، طبق حرف‌هایش در آنتن، برای چالش و تجربه‌ای دیگر به تیمی برود که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به آن باخته و عامل صعود آن تیم به مرحله بعد شده بود؟
 تحریک بودیمیر و بشار
«انتظار نداشتم بعد از 4سال نتایج درخشان این رفتار را از باشگاه پرسپولیس ببینم»؛ این تقریبا لب کلام سرمربی سابق پرسپولیس در مصاحبه دیروز است. او از طرف بودیمیر و بشار رسن هم پیش‌بینی کرده که از باشگاه شکایت خواهند کرد و در واقع به‌نوعی آنها را هم تحریک کرده است. این درحالی است که مهاجم کروات منتقدان زیادی داشت و برانکو هرگز نتوانست ثابت کند در خرید مهاجم کند و پابه‌سن‌گذاشته هموطنش تصمیم مناسبی گرفته است.
 تکذیب اخراج کاپیتان‌ها
پیش از رفتن برانکو برخی محافل رسانه‌ای از تصمیم قطعی او برای کنار گذاشتن جلال حسینی و ماهینی خبر داده بودند. او در فصل اول حضورش روی نیمکت پرسپولیس جلال را نخواسته بود اما با این بازیکن و در سایه درخشش این مدافع مسن موفق شد در قهرمانی لیگ هت‌تریک کند. گفته می‌شد حرف‌هایی از قول حسینی به گوش برانکو رسیده که او را مصمم به آن تصمیم کرده بود. او در این گفت‌وگو لیست خریدی را که به پرسپولیس داده بود هم افشا کرد؛ بازیکنانی مثل طارمی، نعمتی (پدیده)، محمدرضا حسینی و آرتا (مس).
 حقوقش زیاد نشد؟
و اما احتمالا یک تناقض دیگر؛ «در 4سالی که سرمربی پرسپولیس بودم مبلغ قراردادم ثابت بود و هیچ‌گاه آن را افزایش ندادند. در تمام این مدت با یک رقم قرارداد کار کردم و حتی قراردادی که برای فصل آینده نوشته بودیم با همان مبلغ سال اول یکی بود.» این چیزی نیست که با اسناد مطابقت داشته باشد. قرارداد او در فصل اول گویا حدود 700هزار دلار بود که بعدها با آپشن‌ها تا یک‌ونیم میلیون یورو هم رسید و جالب اینجاست که قرارداد برانکو در یک مقطع از دلار به یورو تبدیل شد که این هم به‌نوعی اضافه حقوق بود. او تهدید کرده«حتی برای فصل آینده که در پیش داریم هم ادعای خسارت خواهیم کرد.» هواداران یادشان نرفته که مشکل مالیاتی برانکو مربوط به دوران تیم ملی توسط پرسپولیس حل‌وفصل شد. حالا این تهدید که او برای فصلی که در آن کاری نکرده هم دنبال پول باشد، اگر حقوقی هم باشد، نمی‌تواند هواداران را قانع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید