• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64771
+
-

صادرات 500 میلیارد تومانی تولیدات عشایر


مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی ارزش صادرت تولیدات عشایری استان را بیش از 5 هزار میلیارد ریال عنوان کرد. به گزارش ایسنا، «بهرام زینال‌زاده» گفت: عشایر استان در مجموع ۲ میلیون راس دام را پرورش می‌دهند و سالانه ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۵۰ هزار تن شیر و مواد لبنی و 3 هزار تن پشم تولید می‌کنند.

وی با اشاره به این که آذربایجان غربی از نظر جمعیت عشایر در جایگاه سوم کشور قرار دارد افزود: عشایر استان ۲ میلیون راس دام در اختیار دارند و 60 هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع استان نیز توسط عشایر  مورد بهره برداری قرار می گیرد. آنها با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در سال جاری ۹۰ طرح عمرانی از جمله مرمت ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری، تهیه آب بهداشتی سالم برای شرب انسان و دام، توزیع پک و آبگرمکن های خورشیدی، توزیع نهاده‌های دامی، آرد، مواد سوختی و اعطای تسهیلات کم‌بهره به عشایر استان همچون سال‌های گذشته پیگیری خواهد شد.

مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی بیان کرد: با مرمت این میزان مسیر بیش از هزار خانوار عشایری در ماکو، چالدران، ارومیه، شاهین دژ، میاندوآب، اشنویه، پیرانشهر، مهاباد و نقده از راه‌های مناسب برای تردد برخوردار شدند. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است امسال به منظور بهره‌مندی عشایر از انرژی‌های پاک ۱۰۰ دستگاه پک خورشیدی و ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در اختیار عشایر استان قرار گیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید