• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64770
+
-

۳۸۰ روستای استان؛ نیازمند ایمن‌سازی

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی با تصریح بر رسیدگی به روستاها برای توسعه و عمران زیربنایی و کاهش مهاجرت به شهرها، بر ضرورت ایمن‌سازی ۳۸۰ روستای استان تاکید کرد.  

«محمود بدلی» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که در مجموع ۴۹۰ روستای آذربایجان غربی نیاز به اقدامات ایمن‌سازی در برابر خطرات ناشی از سوانح طبیعی داشت اظهار کرد: تاکنون در بیش از ۱۰۷ روستای آذربایجان غربی عملیات ایمن‌سازی انجام شده و بقیه نیازمند اجرای برنامه حمایتی است.

در صورت تخصیص اعتبارهای لازم بنیاد مسکن عملیات ایمن‌سازی در روستاهای باقی مانده نیز اجرا می‌شود. وی بیان کرد: همچنین تاکنون ۲۳ روستای در معرض خطر و به دلیل قرارگیری در مسیل سیل در آذربایجان غربی جابه‌جا شده است. این مسئول با اشاره به برنامه‌های انجام شده برای ایمن‌سازی عنوان کرد: جابه‌جا کردن روستا، اجرای دیوار ساحلی، ساخت پل و احداث کانال از جمله برنامه‌های ایمن سازی بوده است. همچنین ساخت مسکن ایمن از دیگر راهکارهای مقابله با سوانح است و باید با تشویق روستاییان و ترویج ایمن‌سازی در روستاها این کار را گسترش دهیم.

بدلی با اشاره به این که با هدف تشویق روستاییان تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است اظهار کرد: پیش از این سقف تسهیلات پرداختی به مساکن روستایی ۲۵۰ میلیون ریال بود که این رقم افزایش یافته است. این تسهیلات با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

وی با بیان این که ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین‌های زراعی و طبیعی مهم‌ترین هدف اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی است، افزود: امیدواریم روستانشینان همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید