• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64769
+
-

ثبت ۴۵۰۰ شرکت در منطقه آزاد ماکو

مسئول ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو تعداد دفترهای ثبت شده در این منطقه را 4459 شرکت حقیقی و حقوقی از ابتدای شروع عنوان کرد.

«محمدعلی فلاح» در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از ابتدای شروع به کار اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد ماکو(نوزدهم شهریور 91) تاکنون 4459 شرکت حقوقی(شرکت و موسسه) و حقیقی به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که در مدت ۸۲ ماه فعالیت به طور میانگین در هر ماه ۲۲۰ فقره(روزانه ۱۰ فقره) ثبت انجام شده است افزود: طی چند سال اخیر شاهد کاهش ثبت شرکت‌ها اعم حقوقی و حقیقی هستیم، به طوری که ماهیانه به طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ مورد ثبت وجود دارد و در عوض شاهد ثبت تعداد تغییرات و تصمیمات هستیم.

فلاح درباره  نحوه ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد: اولین اقدام متقاضی ثبت، ارائه اسامی پیشنهادی برای شرکت یا موسسه است و اسامی پیشنهادی از طریق سامانه به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران ارسال و نام تایید شده به اطلاع متقاضی رسانده می‌شود.  

متقاضی باید در قالب شرکت در شرف تاسیس، با تکمیل فرم استعلام موضوع از معاونت اقتصادی، موضوع تایید شده را در دفترچه اساسنامه منعکس کند. با دریافت مدارک، بلافاصله اقدامات کارشناسی آغاز شده و مستندات بررسی و با دریافت حق‌الثبت و دریافت شناسه ملی و صدور آگهی تاسیس و اخذ امضا و ارسال به روزنامه رسمی به پایان می‌رسد و در اغلب موارد مجموعه فرایندهای ثبت شرکت ظرف چند ساعت تکمیل و نهایی شده و شاخص‌های جهانی کسب و کار رعایت می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید