• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64768
+
-

سند توسعه ۱۱ شهرستان اردبیل در دست تدوین

سند توسعه همه‌جانبه ۱۱ شهرستان استان اردبیل در بخش‌های مختلف در دست مطالعه و تدوین است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این سند - با هم‌پوشانی آمایش سرزمین - مسیر استان را در حوزه آب، محیط زیست، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و منطقه آزاد ترسیم می‌کند و نقش بسزایی در برنامه‌ریزی‌ها خواهد داشت.

«داود شایقی» بیان کرد: مشاور طرح آمایش استان با دانشگاهیان و نخبگان نشست هم‌اندیشی برگزار می‌کند تا در یک جمع‌بندی نهایی، زمینه تدوین و تصویب نهایی طرح آمایش به عنوان سند چشم‌انداز توسعه استان فراهم شود.

وی افزود: با ابلاغ آیین‌نامه جدید شورای برنامه‌ریزی استان‌ها، تعداد کارگروه‌های تخصصی از ۱۳ مورد به 4 کارگروه زیرمجموعه این شورا کاهش یافته است. 

بر اساس آیین‌نامه جدید ابلاغی برای تشکیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، ترکیب اعضای شورا بدون تغییر به همان تعداد ۲۲ عضو باقی مانده است اما کارگروه‌های تخصصی که پیش از این ۱۳ مورد بودند به 4 کارگروه تقلیل یافته‌اند.

شایقی این کارگروه‌ها را شامل امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، آموزش، پژوهش و فناوری، کارگروه تخصصی امور اجتماعی و زیربنایی توسعه عشایری و روستایی اعلام کرد و گفت: در کارگروه اقتصادی ۲۳ عضو ثابت و ۱۱ عضو متغیر حضور خواهند داشت و ۱۰ وظیفه جدید به این کارگروه محول شده است.

این مسئول تاکید کرد: در کارگروه زیربنایی، توسعه عشایری و روستایی ۲۱ عضو به صورت ثابت و ۱۷ عضو به شکل متغیر حاضر خواهند شد و ۱۳ وظیفه جدید نیز به این کارگروه ابلاغ و اعلام شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید