• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64750
+
-

سرنوشت نامعلوم سگ‌های ولگرد سلطانیه

فرماندار سلطانیه: موضوع کشتار سگ‌های ولگرد را بررسی و نتیجه را به شهروندان اعلام می‌کنیم

شهری
سرنوشت نامعلوم سگ‌های ولگرد سلطانیه

در روزهای گذشته تصاویری در فضای مجازی استان زنجان منتشر شد که از کشتار سگ‌های ولگرد شهر سلطانیه خارج از ضوابط و به صورت دسته‌‌جمعی خبر می‌داد. 

به گزارش خبرگزاری‌ها، تصاویر منتشرشده که یک وانت پر از لاشه‌ سگ‌های ولگرد را نشان می‌دهد، موجی از نگرانی را بین مردم ایجاد کرده است. رئیس شورای اسلامی شهر سلطانیه این موضوع را تایید و شهردار آن را تکذیب می‌کند. فرماندار هم می‌گوید موضوع را بررسی می‌کند. 


 زنده‌گیری سگ‌های ولگرد 

رئیس شورای اسلامی شهر سلطانیه ضمن تایید تصاویر منتشرشده می‌گوید: فعالیت‌های بخش خدمات شهری باید طبق قانون خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شود که این واگذاری به صورت حجمی است. 

رضا مولایی با اشاره به این‌که جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نیز در ردیف همین واگذاری‌ها قرار دارد، می‌افزاید: وقتی اقدامی قانونی در چارچوب قانون به بخش خصوصی واگذار می‌شود باید اقدامات انجام‌شده نیز در چارچوب قانونی باشد و نمی‌توان خارج از این چارچوب اقدام کرد. وی با اشاره به این‌که در شورای شهر سلطانیه تأکید شد که شهرداری به‌هیچ‌وجه حق کشتن سگ‌های ولگرد را ندارد، بیان می‌کند: قرار بود این اقدام در قالب جمع‌آوری سگ‌های ولگرد طی یک دوره انجام شود. 

عضو شورای اسلامی شهر سلطانیه ادامه می‌دهد: شهردار سلطانیه در یکی از جلسات اعلام کرد پیمانکار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را خارج از توان خود می‌داند، با وجود این اعضای شورا تأکید کردند که کشتار نباید انجام شود و جمع‌آوری سگ‌ها باید به صورت زنده باشد. 

مولایی با اشاره به این‌که در یکی از جلسات شهردار با داشتن یک نامه از شبکه بهداشت مبنی بر مشاهده سگ‌های هار و بیمار بین سگ‌های ولگرد خواستار جمع‌آوری و کشتار این سگ‌ها شد، می‌گوید: براساس این نامه تصویب شد جمع‌آوری سگ‌ها در 2 مرحله زنده‌گیری سگ‌های مفید و جمع‌آوری و معدوم‌سازی سگ‌های بیمار با همکاری شبکه بهداشت توسط شهرداری انجام شود. 


کشتار در شب

رئیس شورای اسلامی شهر سلطانیه با اشاره به این‌که شب‌های گذشته متوجه شدیم که کشتار سگ در شهر سلطانیه انجام شده و بحث زنده‌گیری نادیده گرفته شده است، تصریح می‌کند: تصاویری که خود بنده از ماشین حمل لاشه‌های سگ‌های ولگرد گرفتم نشان می‌دهد بیش از ۳۰ فقره سگ طی شب‌های اخیر کشتار و معدوم‌سازی شده‌اند. 

مولایی توضیح می‌دهد: شهرداری با زنده‌گیری چند سگ در روزهای اخیر اقدام به مستندسازی کرده است در حالی که کشتار و طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شب‌های اخیر انجام شده بود اما تصاویر مربوط به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در روزهای بعد از کشتار منتشر شد و این به معنای مستندسازی و تلاش برای فریب اذهان عمومی است. 

وی می‌افزاید: شهردار سلطانیه هفته گذشته طی نامه‌ای به رئیس شورای اسلامی شهر به صورت مکتوب اعلام کرد که برای کشتار سگ‌های ولگرد در شهر اقدام خواهد کرد و این نامه قابل انتشار است. رونوشت این نامه نیز به فرمانداری سلطانیه ارسال شده است. 

این عضو شورای شهر با اشاره به این‌که قانون، کشتار سگ‌های ولگرد را منع کرده است، می‌گوید: باید به صورت جدی با متخلفان در این زمینه برخورد شود. مولایی یادآور می‌شود: در روزهای اخیر شلیک گلوله در نیمه‌های شب با هدف کشتار سگ‌ها آرامش شهروندان را بر هم زده است و آنها بارها از طریق شورا خواستار رفع این مشکل شده‌اند. 


تکذیب شهرداری

شهردار سلطانیه اما عکس‌های منتشرشده را جعلی می‌داند و می‌گوید: این عکس‌ها به شهرداری ربطی ندارد. عزیزالله افشار با اشاره به این‌که جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهرداری سلطانیه به‌صورت زنده‌گیری انجام شده است، می‌افزاید: عکس‌های موجود برای تخریب شهرداری پخش شده است. وی خاطرنشان می‌کند: این موضوع را تکذیب می‌کنم و دلیل و سندی که تایید‌کننده صحت این عکس‌ها باشد وجود ندارد. 
 

پیگیری در فرمانداری

فرماندار سلطانیه نیز در واکنش به موضوع کشتار سگ‌های ولگرد توضیح می‌دهد: این کار بنا به تصمیم شهرداری و اعتراض مردمی انجام شده است، اما انجام این کار خارج از چارچوب در حال پیگیری است. حسین رحمانی می‌گوید: این موضوع را بررسی می‌کنیم و ابعاد این مساله را پس از بررسی نهایی به شهروندان سلطانیه اعلام خواهیم کرد. 


خواسته مردم

یکی از شهروندان سلطانیه می‌گوید: کشتار سگ‌های ولگرد در این شهر موضوع جدیدی نیست و انجام این کار در شهر قابل مشاهده است. شاهی اظهار می‌کند: صدای زوزه سگ‌های ولگرد خواب را از شهروندان سلب کرده است. رسیدگی به این وضعیت و زنده‌گیری این حیوانات باید توسط ارگان‌های مختلفی انجام شود در حالی که مشخص نیست این سگ‌های ولگرد را به کجا منتقل می‌کنند. وی می‌افزاید: اخیرا صدای گلوله برای جمع‌آوری سگ‌ها به صورت ممتد در شهر شنیده می‌شود و این موضوع بین شهروندان سلطانیه‌ ترس و دلهره ایجاد کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید