• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64736
+
-

اولویت اصلی کارگزاران حج رسیدگی به زائران باشد

اولویت اصلی کارگزاران حج رسیدگی به زائران باشد

امام جمعه همدان گفت: کارگزاران حج باید بدانند که مردم نزد آنها امانت الهی‌اند و آنها را باید با معنویت و حقیقت حج آشنا کنند تا کمتر مشغول ظواهر در این سفر شوند. 

به گزارش تسنیم، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در دیدار با مدیران و کارگزاران حج امسال با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: این روز‌ها به عنوان دهه کرامت نامیده شده است و کارگزاران حج باید بدانند در این کار هم باید اهل کرامت باشند. 

وی با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به زوار و حجاج توضیح داد: امام سجاد (ع) در سفرهای حج خود در بسیاری از کاروان‌ها به صورت مخفیانه حضور پیدا کرده و به حجاج خدمت می‌کردند و زمانی که ایشان را می‌شناختند به کاروان دیگری می‌رفتند که حضرت را نشناسند.
 
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: حضرت برای این‌که بتواند راحت‌تر در این راه به خدمتگزاری بپردازند به صورت مخفی بین کاروان‌ها حاضر می‌شدند و این نشان‌دهنده عظمت این کار است. آیت‌الله شعبانی با بیان این‌که هیچ سرزمینی به اندازه سرزمین بیت‌الله الحرام مورد توجه نیست، گفت: این سرزمین قبل از حضرت آدم، دارای تقدس بوده و حج ابراهیمی آن را استمرار بخشیده است. 

وی تصریح کرد: به جز سفر کربلا که فلسفه خودش را دارد، کمتر سفر و عبادتی را سراغ داریم که اینقدر رمزآلود باشد و هرکس نسبت به حال خودش از آن استفاده کند. امام جمعه همدان توجه به اسرار حج را در این سفر بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: گاهی اوقات انسان درگیر ظواهر می‌شود در حالی که در پس این ظواهر اسراری وجود دارد که نباید از آنها غفلت کنیم. 

شعبانی افزود: مطمئنا در طول سفر با مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد، اما اولویت اصلی کارگزارن حج باید رسیدگی به حال زائران و احترام به آنها باشد. کارگزاران باید برخورد متواضعانه را در سرزمینی که باید متواضعانه خدمت کرد سرلوحه خود قرار دهند. وی خطاب به مدیران و کارگزاران حج گفت: این فعالیت‌ها نباید به شغل تبدیل شود و نباید به آن به چشم شغل نگاه کرد، چراکه این مسیر نیازمند توجه است و این توفیقی است که نصیب شما عزیزان شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید