• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64743
+
-

مرکز آموزش هتلداری در همدان آماده بهره‌برداری است

گردشگری
مرکز آموزش هتلداری در همدان آماده بهره‌برداری است

بزرگ‌ترین مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور ۱۹ تیر در زمینی به مساحت ۶ هزار متر‌مربع با حضور مسئولان ملی و استانی در همدان راه‌اندازی می‌شود. 

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای همدان در نشست خبری با موضوع آیین گشایش مرکز آموزش هتلداری و گردشگری غرب کشور گفت: این مرکز بی‌نظیر‌ترین مجموعه در غرب کشور است. وهب مختاران بیان کرد: عملیات اجرایی این مرکز از سال ۸۴ آغاز شد اما به علت محدودیت اعتبار برای چند سال متوقف ماند و در نهایت مرکز آموزش هتلداری در 3 طبقه آماده بهره‌برداری شد. 

وی ادامه داد: ساختار مرکز هتلداری و گردشگری همدان آموزشی است و سعی شده است اتاق‌های آن برای آموزش هتلداری و گردشگری طراحی شود. مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای همدان افزود: یک باب هتل با ابعاد کوچک در طبقه اول این مرکز راه‌اندازی شده است. همچنین در طبقه دوم صنایع تغذیه‌ای و در طبقه سوم صنایع‌ دستی استان قرار دارد. 

مختاران گفت: به دنبال آماده شدن این مرکز، شرایط ورود بخش‌های ویژه فراهم شد با این توضیح که در بخش نان‌های ویژه، صنعتی، شیرینی و شکلات با شرکتی در بلژیک همچنین با شرکت «گریفین» آلمان برای «قهوه» قرار داد منعقد شده ضمن آن‌که تجهیزات استفاده‌شده در این مرکز بسیار منحصربه‌فرد است. 

وی خاطرنشان کرد: تعامل خوبی با سازمان گردشگری برقرار شده و قرار است افراد آموزش‌دیده در این مرکز مورد تأیید فنی‌وحرفه‌ای و میراث فرهنگی نیز باشند. مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای همدان توضیح داد: میراث فرهنگی و گردشگری متخصصان و کارشناسان متبحری در حوزه گردشگری دارد بنابراین قصد داریم از توان فکری این افراد برای پیشبرد اهداف مرکز استفاده کنیم. 

مختاران با بیان این‌که در راه‌اندازی رشته‌ها نیاز بازار و مشتری مدنظر بوده است پیش‌بینی کرد: هر سال ۳۰ هزار نفر ساعت در حوزه گردشگری، ۴۰ هزار نفر ساعت در حوزه صنایع‌ دستی و ۱۵ هزار نفر ساعت در حوزه تغذیه در این مرکز آموزش ببینند. وی یادآور شد: آموزش‌های این مرکز تخصصی و در حوزه‌های گردشگری، هتلداری، صنایع‌ دستی و صنایع غذایی است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید