• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64739
+
-

ضرورت راه‌اندازی ایستگاه محیط‌بانی در ملایر

ضرورت راه‌اندازی ایستگاه محیط‌بانی در ملایر

نماینده ملایر در مجلس گفت: ملایر ۴۰ درصد از مناطق حفاظت‌شده استان نظیر لشگردر و گل پرآباد را به خود اختصاص داده است به همین دلیل درخواست داریم ایستگاه محیط‌بانی در این مناطق راه‌اندازی شود. 

به گزارش تسنیم، محمد کاظمی در شورای اداری استان با بیان این‌که شوراهای اسلامی روستاها و شهرها بیش از سایر نهادها می‌توانند در حفظ محیط‌زیست کشور نقش داشته باشند، افزود: باید نقش آنها در این عرصه مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به این‌که استفاده نامناسب مردم از ظرفیت‌های محیط‌زیست در 2 دهه نخست انقلاب، کشور را با بحران روبه‌رو کرده است بیان کرد: ما اجازه داده‌ایم مردم در تخریب محیط‌زیست گوی سبقت را از هم بربایند.

نماینده ملایر در مجلس با بیان این‌که هرگونه برنامه و اقدامی که به حفظ محیط‌زیست در کشور منجر شود باید با اولویت مورد بررسی و اجرا قرار گیرد، توضیح داد: خوشبختانه امروز قانون حمایت از محیط‌بانان به تصویب رسیده است و سبب می‌شود اگر محیط‌بانی هنگام انجام وظیفه و مبارزه با قاچاقچیان مرتکب قتلی شد، همانند نظامیان محاکمه شود. کاظمی درباره وضعیت تالاب آق‌گل نیز گفت: این تالاب با 830 هکتار مساحت به یک موضوع ملی تبدیل شده است و ما انتظار داریم موضوع حقابه این تالاب از رودخانه قره‌چای که حق مسلم این تلاب است، پیگیری و محقق شود. 


تامین آب شرب همدان در دستور کار دولت قرار گیرد

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی نیز  اظهار کرد: از 46 بحران شناخته‌شده در جهان 36 بحران در کشور ما وجود دارد که همگی آنها در ارتباط با محیط‌زیست است. امیر خجسته افزود: امروز توجه به مساله محیط‌زیست از جمله اولویت‌های کشور به شمار می‌آید به ‌ویژه آن‌که ما با پدیده‌های شومی مانند کوه‌خواری، زمین‌خواری، جنگل‌خواری و غیره نیز مواجهیم.

وی با اشاره به این‌که گزارش‌هایی درباره تعدی به محیط‌زیست به کمیسیون اصل 90 ارسال شده است که انتظار داریم معاون رئیس‌جمهوری با حضور در این کمیسیون موضوعات را بررسی کند، گفت: حفظ محیط‌زیست به جان انسان‌ها بستگی دارد.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که برای حفظ محیط‌زیست باید آموزش و فرهنگ‌سازی از شوراهای اسلامی روستاها و شهرها آغاز شود، ادامه داد: تامین آب شرب از جمله مسائل مهم در استان همدان و شهر همدان به شمار می‌آید و ما برای رفع این مشکل اقداماتی را نیز انجام داده‌ایم. خجسته خاطرنشان کرد: همدان 700 هزار نفر جمعیت دارد که با شرایط کنونی تامین آب آشامیدنی آنها باید در دستور کار دولت قرار گیرد، چراکه در غیر این صورت علاوه بر محیط ‌زیست، مردم نیز با بحران روبه‌رو می‌شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید