• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64723
+
-

فعالیت 5 هزار البرزی در حوزه صنایع دستی

خبر
فعالیت 5 هزار البرزی در حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز گفت: بیش از 5 هزار نفر از البرزی‌ها در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و بیش از 70 رشته صنایع‌دستی در البرز فعال است.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام «فخرالدین صابری» در مراسم افتتاحیه جشنواره اقوام ایرانی که در پارک تندرستی شهرستان فردیس، برگزار شد، با بیان این‌که توجه به فرهنگ کشور تحکیم روابط اجتماعی را به دنبال دارد، گفت: برگزاری این آیین می‌تواند به تقویت و تحکیم ارتباط مردم و اقوام مختلف ایرانی کمک کند.

وی با بیان این‌که استان ظرفیت‌های متعددی برای برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی را دارد، افزود: استان البرز که ایران کوچک نامیده می‌شود، بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد؛ بیش از 5 هزار نفر از البرزی‌ها در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و بیش از 70 رشته صنایع‌دستی در حدود 270 کارگاه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در البرز فعالند.

وی اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی موظف است از این هنرمندان در قالب آموزش و توانمندسازی حمایت کند؛ تأمین مربی، ارائه تسهیلات، ارائه کارت شناسایی و کمک برای ایجاد بازارچه صنایع‌دستی چه در مناسبت‌ها و چه در برنامه‌های دیگر از وظایف سازمان میراث فرهنگی به شمار می‌رود.
این مقام مسئول با بیان این‌که معتقدیم کالاهای صنایع‌دستی صددرصد تولیدات داخل هستند، مطرح کرد: علیرغم تحریم‌ها برای تأمین مواد لازم تولیدات صنایع‌دستی به واردات لوازم خارجی نیازی نداریم؛ آسان‌ترین راه برای ایجاد فرصت‌های شغلی رونق اقتصادی است و هر گامی که در این راستا برداشته می‌شود به معیشت حلال مردم و حفظ مشاغل مربوط به سرپرست‌های خانواده و جوانان جامعه کمک می‌کند.

صابری توجه به مدرک‌گرایی را مانع استفاده از افراد توانمند دانست و بیان کرد: باید برای استقلال افراد هنرمند و تهیه فرصت‌های شغلی عرصه صنایع‌دستی تلاش کنیم؛ استقلال و مهارت فردی به صاحبان صنایع‌دستی اعتماد به نفس می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید