• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64715
+
-

ماینر‌ها برق البرز را می‌بلعند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز گفت: با آغاز فصل گرما شاهد افزایش 6 درصدی مصرف برق در استان هستیم.
«بهنام بیات» در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶ درصدی مصرف برق مواجهیم، در حالی که طبق برنامه‌ریزی‌ها این رشد باید 2 تا 3 درصد باشد، ولی این رقم به بیش از ۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان این مطلب که بیشتر این مصارف مربوط به استفاده از دستگاه‌های «ماینر» مربوط به استخراج بیت‌کوین است، گفت: این مصارف به مشترکانی که برق صنعتی و کشاورزی را به صورت غیرقانونی استفاده می‌کنند، مربوط می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با تاکید بر این‌که ابلاغیه‌ای از شرکت مادرتخصصی توانیر به شرکت توزیع برق استان ابلاغ شده است، افزود: شناسایی، کشف و قطع برق این مشترکان در دستور کار است و تعدادی از این مشترکان شناسایی شده‌اند.
بیات با بیان این‌که گرمای هوای خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، ادامه داد: از ابتدای سال برنامه‌ریزی‌های خوبی در رابطه با مدیریت مصرف انجام داده‌ایم.

وی تغییر ساعات کاری ادارات را از جمله برنامه‌های مدیریت مصرف اعلام کرد و گفت: از ابتدای تیرماه ساعات کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی تغییر پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با بیان این‌که مصرف برق دستگاه‌های اجرایی رصد می‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها باید مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند و این روند را به صورت گزارش برای معاون عمرانی استاندار ارسال می‌کنیم.

بیات با اشاره به این‌که ۲۰ اکیپ دونفره برای مراجعه به واحدهای تجاری اعزام می‌شوند، ادامه داد: این اکیپ‌ها راهکارهای عملی مدیریت مصرف را برای مشترکان تجاری توضیح می‌دهند.
وی با بیان این‌که هزار و 300 دستگاه کولر افراد تحت پوشش کمیته امداد به صورت رایگان توسط شرکت توزیع برق سرویس شده است، گفت: سرویس کردن کولرها به کاهش مصرف برق کمک زیادی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید