• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64708
+
-

۲۵۰ طرح بهداشتی و درمانی در ملایر آماده بهره‌برداری است

سلامت
۲۵۰ طرح بهداشتی و درمانی در ملایر آماده بهره‌برداری است

۲۵۰ میلیارد ریال طرح بهداشتی و درمانی هم‌اکنون در شهرستان ملایر آماده بهره‌برداری است. گفته می‌شود به زودی این طرح‌ها با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح می‌شود. 

به گزارش ایرنا، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در آیین جشن پایان تحصیل دانش‌آموختگان دانشکده پرستاری ملایر با ارائه اطلاعات یادشده، ساخت بیمارستان خیرساز ۹۶ تختخوابی، کلینیک فوق تخصصی، مرکز اورژانس، مرکز غربالگری سرطان، مراکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی را از جمله این طرح‌ها برشمرد. 

محمد کاظمی با اشاره به وظیفه مهم دولت در ایجاد زمینه درمانی و تجهیز بیمارستان‌ها طبق قانون گفت: طی 3 سال گذشته برای توسعه، تجهیز و تکمیل بخش‌های درمانی ملایر تلاش‌های خوبی انجام شده است. باید برای ارتقای جایگاه علمی و توسعه زیرساخت‌های آموزشی رشته‌های پزشکی و درمانی این شهرستان هدف‌گذاری بلندمدت داشته باشیم. 

وی تکمیل و ارتقای دانشکده پرستاری را یکی از ضرورت‌ها برشمرد و با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان ملایر با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اختصاص بودجه مستقل برای دانشکده پرستاری ملایر یکی از درخواست‌های ما از وزیر بهداشت بود. 

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با اشاره به اضافه شدن فوریت‌ها به دانشکده پرستاری و پیگیری برای ارتقای ساختمان این دانشکده افزود: در دانشکده پیراپزشکی ملایر نیز علاوه بر ۲ رشته بیهوشی و اتاق عمل، به دنبال جذب 3 رشته دیگر هستیم. در این زمینه کارهای مقدماتی انجام شده است و امیدواریم این دانشکده به دانشکده پزشکی ارتقا یابد. 

کاظمی با بیان این‌که ملایر مرکزیت خدمات پزشکی و درمانی در جنوب استان و شهرهای همجوار است ادامه داد: در زمینه ارتقای زیرساخت‌های پزشکی، درمانی و توسعه مراکز بیمارستانی باید تلاش کنیم و از ظرفیت خیران در حوزه سلامت بیشتر بهره بگیریم. 
وی ملایر را از شهرهای پیشتاز استان همدان در حوزه خیران سلامت و بهداشت و درمان دانست و گفت: از این امتیاز ویژه باید بهره‌برداری مطلوبی داشته باشیم. 

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین ایجاد تحول در حوزه سلامت و بهداشت و درمان را حاصل تلاش، همراهی و پیگیری مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان دانست و تصریح کرد: باید توفیقات بیشتری را در این حوزه به دست آوریم و همچنان در بخش بهداشت و درمان سرآمد باشیم. 

کاظمی با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جهان و مناسبات بین‌المللی جمهوری اسلامی افزود: محدودیت‌ها و تحریم‌ها عامل انسجام بیشتر مردم است. با تکیه بر توان داخلی و اتحاد و همدلی باید این دوره را با موفقیت سپری کنیم. وی یادآور شد: در شرایطی که جوانان و آینده‌سازان این کشور مشغول علم‌اندوزی هستند و در مسیر توسعه کشور گام برمی‌دارند و مورد هجمه یک نظام استکباری قرار گرفته‌ایم باید تلاش‌های مستمری داشته باشیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید