• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64677
+
-

بازار بی‌قانون اجاره‌بها

رئیس اتحادیه املاک استان البرز: هیچ‌ نظارتی بر قیمت اجاره‌بها در استان صورت نمی‌گیرد زیرا نه وظیفه اتحادیه املاک بوده و نه قانونی در این رابطه وضع شده است

خبر
بازار بی‌قانون اجاره‌بها

رئیس اتحادیه املاک استان البرز گفت: هیچ‌ نظارتی بر قیمت اجاره‌بها در البرز صورت نمی‌گیرد زیرا نه وظیفه اتحادیه املاک بوده و نه قانونی در این رابطه وضع شده است.
«محمد قمی» در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: عدم‌ نظارت بدین معنی نیست که هر مالکی برای مسکن خود قیمت اجاره‌بهای دلخواه و غیرمتعارف تعیین کند، بلکه عرف بازار، منطقه و نوع امکانات واحد مورد اجاره در قیمت آن دخیل هستند.

وی در رابطه با انتشار مطلبی مبنی بر کاهش قیمت مسکن بیان کرد: به دلیل رکود در خرید و فروش مسکن پیش‌بینی می‌شود قیمت اجاره‌بها نیز کاهش یابد اما در مورد رقم اجاره، اتحادیه املاک متولی این موضوع نیست و نمی‌تواند پیگیر این معضل باشد، زیرا هیچ قانونی مبنی بر نظارت بر اجاره‌بها وجود ندارد.
وی اذعان کرد: رسیدگی به تخلفات مشاورین املاک از وظایف اتحادیه املاک است و در صورت مشاهده تخلف در زمینه انعقاد قرارداد، تمدید و خرید و فروش شاکی می‌تواند به اتحادیه املاک‌ مراجعه کند و به موضوع مورد شکایت رسیدگی می‌شود.

رئیس اتحادیه املاک استان البرز در خصوص تمدید قرارداد واحدهای اجاره‌ای اظهار کرد: در صورتی که سال اول قراردادی منعقد شده و سال بعد طرفین قصد تمدید داشته باشند می‌توانند آن را در املاک تمدید کنند اما انعقاد قرارداد جدید نیاز نیست و باید متمم بزنند.
قمی توضیح داد: در سال اول مبلغ کمیسیون اجاره‌بها به میزان یک‌چهارم قیمت رهن و اجاره از طرفین قرارداد دریافت می‌شود و برای تمدید قرارداد برای سال بعد این رقم به یک‌هشتم کاهش 
می‌یابد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید