• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64673
+
-

فرونشست زمین 5 چاه آب آشامیدنی را تعطیل کرد

این چاه‌ها از 10 روز گذشته تاکنون در مهر شهر کرج از مدار بهره‌برداری خارج شده اند

گوشه و کنار
فرونشست زمین 5 چاه آب آشامیدنی را تعطیل کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز گفت: به علت رانش زمین (نشست زمین) در مهرشهر کرج، از 10 روز گذشته تاکنون 5 حلقه چاه عمیق آب آشامیدنی در این منطقه از مدار بهره‌برداری خارج شده است.
به گزارش ایسنا «غلامرضا رضایی‌فر» افزود: به دلیل سال‌های طولانی کم‌بارشی و به تبع آن بروز پدیده رانش (نشست) در طبقات زیرین لایه‌های زمین، 5 حلقه چاه عمیق در مهرشهر دچار شکستگی و آسیب‌دیدگی در لوله جداره شدند و بیش از 100 لیتر در ثانیه از منابع تامین آب این منطقه کاهش یافت.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع این پدیده، مناطقی از مهرشهر از جمله حسین‌آباد، خیابان طالقانی و دیگر مناطق همجوار با کم‌آبی به‌خصوص افت فشار در طبقات بالا روبه‌رو شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز اقدامات جبرانی برای رفع مشکل به‌وجودآمده را برشمرد و گفت: تعمیرات و به مدار آوردن چاه‌های آسیب‌دیده در حال انجام است و 4 حلقه از چاه‌ها به مدار وارد شده و یک چاه دیگر باید حفر شود. همچنین انتقال آب از سایر مناطق همجوار به منطقه دچار مشکل شده است.

رضایی‌فر افزود: همچنین به منظور تقویت خطوط انتقال آب به مناطق جنوب بزرگراه به‌ویژه در مناطقی که دچار مشکل شده‌اند، اجرای هزار و 700 متر لوله‌گذاری به پایان رسیده که مجموعه این اقدامات می‌تواند تا حد زیادی تبعات از مدار خارج شدن 5 حلقه چاه را کاهش دهد و تا آن زمان از شهروندان درخواست می‌کنیم با مدیریت مصرف و صبر و بردباری این شرکت را در اجرای اقدامات فنی و عمرانی یاری دهند.
وی عنوان کرد: احتمال بروز رانش زمین (نشست زمین) در تمام فصول وجود داشته و مختص فصل گرما نیست، اما به دلیل استفاده از تمام چاه‌ها در فصول گرم (بر عکس فصول سرد) به محض این‌که یک چاه از مدار خارج می‌شود، اثر منفی خود را در شبکه توزیع نشان می‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید