• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64633
+
-

6 هزار مسکن مهر بلاتکلیف روی دست آذربایجان شرقی

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی: مشکلات واحدهای مسکن مهر در استان  مربوط به تعاونی‌ها، راه‌ و شهرسازی و شهر جدید سهند است

گپ روز
6 هزار مسکن مهر بلاتکلیف روی دست آذربایجان شرقی

اشرف شفیعی|تبریز – خبرنگار:


مسکن مهر پروژه‌ای بزرگ و گسترده و به‌جامانده از یک دهه پیش است که بخشی از آن همچنان به اتمام نرسیده است. در آذربایجان شرقی هم تعداد قابل‌توجهی از واحدهای مسکن‌ مهر همچنان بلاتکلیف و نیمه‌‌تمام ماند‌ه‌اند. 

در سال‌های گذشته، ضرب‌الاجل‌های متعددی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر به تعاونی‌ها و شرکت‌های متولی داده شده، اما هنوز تعداد قابل‌توجهی از این مسکن‌ها ناتمام مانده‌اند. 

با توجه به این‌که  وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی این پروژه معرفی شده است، «‌ابوالقاسم سلطانی» مدیر کل راه‌و شهر‌‌سازی در مورد وضعیت مسکن مهر استان و اقدامات لازم به چند سوال همشهری پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید. 

چه تعداد مسکن مهر در استان باقی مانده است؟

6 هزار واحد مسکن مهر مشکل‌دار در استان وجود دارد که عملیات ساخت آن هنوز به اتمام نرسیده است. برخی در حد اسکلت رها شده است و در شهرهای مختلف استان می‌توان آنها را مشاهده کرد. 

مشکلات واحدهای مسکن‌ مهر در استان مربوط به تعاونی‌ها، راه و شهرسازی و شهر جدید سهند است. به بیان بهتر می توان گفت که 3 هزار واحد مشکل‌دار مربوط به تعاونی‌هاست که از اداره تعاون خواسته‌ایم به صورت جدی وارد مشکل تعاونی‌ها شود. حدود 1500 واحد در سهند نیمه‌تمام است و 1500 واحد هم مربوط به پروژه‌های مستقیم راه و شهرسازی است.

موانع اصلی تکمیل این مسکن‌ها چیست؟

هریک ازپروژه‌های مسکن مهراستان مشکلات متفاوتی دارند مانند کمبود اعتبار، مشکل مکان‌یابی ونبود متقاضی. هریک ازاین مشکلات به صورت موردی در شورای مسکن استان مطرح و برای آنها برنامه‌‌ریزی می‌شود.

تدبیر صورت‌گرفته برای اتمام این پروژه‌ها چیست؟

این پروژه‌ها باید تا پایان امسال به اتمام برسد، در غیر این صورت مسئولان دولتی و راه و شهرسازی می‌توانند راسا وارد کار شوند و اتمام این پروژه‌ها را به دست بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید