• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64632
+
-

تراکتور هنوز تکمیل نیست

جذب بازیکن در دفاع راست، هافبک‌های هجومی و دفاعی و خط حمله سرخ‌پوشان را در فصل جدید لیگ برتر قوی‌تر خواهد کرد

گزارش ورزشی
تراکتور هنوز تکمیل نیست

تیمی که در حال حاضر در اختیار «مصطفی دنیزلی» است در برخی پست‌ها نیاز مبرم به جذب بازیکن دارد.

به گزارش ایلنا، سرخپوشان تبریزی 5 هفته پایانی فصل گذشته را به خاطر نداشتن دروازه‌بان از دست دادند. حواشی ایجاد شده برای «محسن فروزان» و کنار گذاشتن او از ترکیب باعث شد «محمدرضا اخباری» پس از حدود یک سال و نیم دوری از میادین و عملکرد ضعیف در آخرین دیدارهای خود در ترکیب سایپا به ترکیب اصلی برسد و اشتباهات سریالی او یکی از عوامل اصلی نتیجه نگرفتن در بازی‌های پایانی بود. 

در حالی که تراکتورسازان بازی‌های خوبی با هدایت «جرج لیکنز» انجام می‌دادند ولی این نقطه ضعف آنها را از جمع 4 تیم بالای جدول خارج کرد و در نبرد سهمیه شکست خوردند. 

بدین ترتیب مشخص بود که اولویت تراکتور برای پنجره تابستانی جذب یک گلر است و «رشید مظاهری» به این تیم پیوست و به نظر می‌رسد خیال تراکتور از این پست راحت شده است ولی هنوز جانشین مطمئنی برای او روی نیمکت وجود ندارد و اگر مصدومیت یا محرومیتی برای رشید اتفاق بیافتد مشخص نیست که بشود روی اخباری حساب کرد. با این وجود در این پست خیلی نمی‌توان اوضاع تراکتور را بد دانست.

نقطه قوت تراکتوری‌ها در فصل گذشته دفاع راست بود اما این فصل می‌تواند پاشنه آشیل آنها باشد. با جدایی اسماعیلی‌فر تنها گزینه تراکتور در این پست موسوی است که او هم بیشتر یک بازیکن رو به جلو و مناسب‌تر به عنوان هافبک یا وینگر است. حتی دفاع راست تراکتور را با موسوی بیمه بدانیم بازهم هیچ گزینه‌ تعویضی در این پست وجود ندارد و اگر مصدومیت یا محرومیتی برای این بازیکن پیش بیاید معلوم نیست دنیزلی باید چکار کند.

یکی دیگر از نقاطی که تراکتور در آن نیاز به جذب بازیکن دارد هافبک دفاعی است. تراکتورسازی فصل گذشته در این پست ایمانی، مهدی‌پور، طاهران، نقی‌زاده و کنستانت را در اختیار داشت که تمام این نفرات جدا شدند. تراکتور مهری جوان را هم جذب کرده که تجربه لازم را برای این پست حساس ندارد و باید کم کم به ترکیب اضافه شود.

نیاز به بازیکن در پست هافبک هجومی بر اساس تفکرات دنیزلی و سیستمی که به کار می‌گیرد خواهد بود ولی او در پاس و پرسپولیس عمدتاً 2-4-4 بازی می‌کرد که شامل یک هافبک دفاعی و 3 هافبک رو به جلو می‌‌شود. در این پست سوگیتا، دژاگه و شجاعی حضور دارند و تیکدری جوان هم جذب شده است. 

به طور حتم مشکل اصلی تراکتور در خط حمله است. اروین و استوکس با وجود داشتن قرارداد در تمرینات حاضر نمی‌شوند و به نظر می‌رسد باشگاه هم از بازگشت آنها نا‌امید شده است. در حال حاضر انصاری تنها مهره قابل اتکای دنیزلی در خط حمله است و البته آزادی جوان هم حضور دارد ولی تراکتوری‌ها حداقل 2 بازیکن در این پست لازم دارند. 

با این وصف در فاصله 25 روز مانده تا شروع لیگ برتر تراکتور 4 تا 7 بازیکن دیگر برای تکمیل تیمش نیاز دارد و باید دید در فرصت باقی‌ مانده چه بازیکنانی جذب سرخپوشان تبریزی می‌شوند.  گفتنی است تراکتوری‌ها برای برگزاری اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل خود فردا راهی ترکیه می‌شوند. 

این اردو از ۱۹ تیرماه به مدت 2 هفته در شهر ارزروم ترکیه برگزار می‌شود و 3 بازی تدارکاتی نیز در فواصل مختلف برگزار خواهند شد. بر این اساس به دستور دنیزلی، تمرینات تراکتور پس از 3 روز تعطیلی از امروز آغاز شده است و بازیکنان پس از برگزاری یک جلسه تمرینی در تبریز، آماده اعزام به اردوی ترکیه خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید