• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64596
+
-

اجرای طرح نشاط معنوی در کردستان

برنامه‌های طرح نشاط معنوی سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امسال در 8 بقعه متبرکه شاخص استان کردستان اجرا می‌شود. به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: امامزاده پیرمحمد و امامزاده هاجر خاتون در سنندج، امامزادگان هاجر و سارا، ابراهیم و اسماعیل و سید جلال‌الدین قروه، امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد، عقیل، میرفروغ الدین و آرامگاه شیخ فاضل گروسی بیجار تابستان امسال در این طرح مشارکت دارند. 

حجت‌الاسلام «مصطفی نوروزی» افزود: امسال کلاس‌های این طرح در 3 بخش معارفی شامل قرآن، احکام، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، بخش مهارت‌های دهگانه زندگی شامل کنترل خشم، مدیریت استرس و ارتباطات موثر و بخش فنی و حرفه‌ای شامل گلدوزی، خیاطی و نقاشی است. 

وی با بیان این‌که تاکنون ۵۰۰ نفر برای شرکت در این کلاس‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این طرح هر سال با شروع تابستان و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.  مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر در کلاس‌های این طرح شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد بیشتری از کلاس‌ها و اردوهای طرح نشاط معنوی بهره‌مند شوند. 

وی یادآور شد: در جوار هر کدام از این امامزاده‌ها، خیمه‌های معرفت برای پاسخگویی به شبهات دینی و مذهبی جوانان و نوجوانان نیز دایر شده و ۴۱ مبلغ بومی و اعزامی از دیگر شهرها نیز در این طرح مشارکت دارند. طرح تابستانه نشاط معنوی از ۱۳ تیر در استان کردستان آغاز شده و تا ۲۹ مرداد ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید