• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64586
+
-

زور ائتلاف باقری و انوشیروانی به علی مرادی نرسید

زور ائتلاف باقری و انوشیروانی به علی مرادی نرسید

مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه‌برداری روز گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در نهایت علی‬ مرادی با کسب 22‬ رأی از 43رأی برای 4 سال دیگر رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ماند.سجاد انوشیروانی 11، محمدرضا آخوندی 8و فرشاد غزالیان هم 2رأی به‌دست آوردند.مرادی پیش از این هم در دو دوره و مجموعا به‌مدت 16سال رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بوده است.سجاد انوشیروانی، حسین رضازاده، کورش باقری، علی مرادی، محمدرضا آخوندی، عبدالکریم پورکیان، نصر‌الله عابدینی و فرشاد غزالیان 8کاندیدای این انتخابات بودند که با شروع رأی‌گیری کورش باقری و نصرالله عابدینی از حضور در انتخابات انصراف دادند و رقابت بین سایر کاندیداها آغاز شد. حسین رضازاده قهرمان جهان و المپیک با انصراف از حضور در مجمع انتخاباتی روز گذشته، شائبه ورود احتمالی‌اش به انتخابات مجلس شورای اسلامی را تقویت کرد.
 حضور رستمی و مولایی در حیاط آکادمی 
کورش باقری و نصرالله  عابدینی به نفع سجاد انوشیروانی کنار کشیدند و رقابت بین محمدرضا آخوندی، سجاد انوشیروانی، عبدالکریم پورکیان احمدآبادی، فرشاد غزالیان و علی مرادی آغاز شد. این خلاف پیش‌بینی‌های برخی از کارشناسان وزنه‌برداری بود. گفته می‌شد ممکن است از بین انوشیروانی و آخوندی یک نفر انصراف دهد.
در انتخابات دیروز، علی حسینی و سهراب مرادی نماینده ورزشکاران بودند، در عین حال بهادر مولایی و کیانوش رستمی، دو قهرمان دیگر این رشته هم با حضور در حیاط آکادمی ملی المپیک، اتفاقات مجمع را لحظه به لحظه پیگیری می‌کردند.
 علی مرادی: این آخرین دوره ریاستم در فدراسیون است 
علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره اینکه 21نفر در مجمع به او رأی ندادند، گفت:«این نشان می‌دهد مجمع چقدر شفاف بوده. تمام دوستان و منتقدان حرف‌های خود را مطرح کردند. در فدراسیون به روی همه باز است، سعی می‌کنیم از تمام نظرات در جهت ارتقای وزنه‌برداری استفاده کنیم.»
او مدعی شد برخی از افراد سیاسی در این انتخابات به برخی از کاندیداهای رقیب او کمک کردند: «برخی از نمایندگان مجلس و افراد سیاسی آمدند کمک کردند و انتظار دارم دوست استاندار و نماینده مجلس فقط برای انتخابات کمک نکند و کمک‌های آنها به وزنه‌برداری ادامه‌دار باشد. ما ضعف‌هایی داشتیم و نمی‌توانم منکر شوم، باید در جهت اصلاح امور حرکت کنیم. این آخرین دوره مدیریتی‌ام در وزنه‌برداری ایران است و به‌دنبال توسعه پایدار در این ۴ سال و شکوفایی فدراسیون به‌خصوص در جانشین‌سازی و جانشین‌پروری هستیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید