• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64522
+
-

بی‌توجهی انگلیس به هشدارهای آمریکا درباره 5G

4 اپراتور انگلیس با وجود خط و نشان آمریکا با هواوی قرارداد بسته‌اند

فناوری
بی‌توجهی انگلیس به هشدارهای آمریکا درباره 5G

با وجود هشدارها و خط و نشان دولت آمریکا برای استفاده نکردن از تجهیزات چینی در زیرساخت‌های شبکه 5G گزارش‌های جدید نشان می‌دهد انگلیس به‌عنوان متحد راهبردی واشنگتن به این هشدارها توجهی نداشته است. براساس گزارش گاردین، 4 اپراتور بزرگ در بریتانیا یعنیEE O2، Three و Vodafone برای توسعه شبکه 5G خود از تجهیزات هواوی استفاده خواهند کرد.
براساس این گزارش، هواوی در تجهیز 6 شهر از 7شهری که ودافون سرویس 5G خود را در آنها راه‌اندازی می‌کند، سهیم است. به علاوه این شرکت در راه‌اندازی ده‌ها سایت EE شریک بوده و قراردادهایی هم با O2 و Three به امضا رسانده است. در واقع حالا این شرکت چینی که همچنان مورد خشم دونالد ترامپ است توسعه بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های نسل جدید شبکه موبایل انگلیس را برعهده خواهد داشت. پیش از این بسیاری گمان می‌کردند به‌خاطر هشدارهای آمریکا مقام‌های انگلیس به‌صورت کامل دور استفاده از تجهیزات های‌تک هواوی را خط قرمز می‌کشند.

تلاش برای عقب نماندن از انقلاب
مقام‌های آمریکا طی ماه‌های اخیر تلاش کرده‌اند که متحدان خود را در گوشه و کنار جهان مجبور به استفاده نکردن از تجهیزات هواوی در زیرساخت 5G کنند. 5G نسخه‌ای جدید از 4G نیست، بلکه یک انقلاب تازه در فناوری است.
آمریکایی‌ها چند سالی است که قدرت سابق خود را در بازار تجهیزات شبکه و مخابرات یا به‌طور خلاصه تجهیزات های‌تک از دست داده‌اند. براساس گزارش واشنگتن‌پست، شرکت‌های چینی حالا بزرگ‌ترین فروشنده تجهیزات شبکه و همچنین سخت‌افزارهای مورد نیاز اپراتورهای موبایل و شرکت‌های اینترنتی هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید