• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64503
+
-

تفریغ بودجه سال 96 به سرانجام رسید

تفریغ بودجه سال 96 به سرانجام رسید


محمود مولایی/ خبرنگار
در یکصدوپنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران ادامه تفریغ بودجه سال 96بررسی شد. به گزارش همشهری، محمود میرلوحی در پیشنهادی خواستار اضافه شدن الحاقیه‌ای مبنی بر ارائه گزارش جامعی از نحوه شکل‌گیری بدهی بانک‌ها و پیمانکاران در دوره گذشته شهرداری شد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: «اشکالی که به ما وارد می‌شود این است که وقتی تفریغ سال 95را تصویب کردیم باید تراز مالی شهرداری را ضمیمه می‌کردیم؛ لذا نباید در تفریغ بودجه سال 96از این امر غافل شویم که عدم‌اجرای این مهم سبب خواهد شد هیچ ردی از بدهی‌های 69هزار میلیاردی نباشد و بعد‌ها به نام ما ثبت شود، درحالی‌که این بدهی‌ها میراث به جا مانده برای دوره پنجم است و به نوعی ما را گروگان گرفته و هر تصمیم ما تحت‌تأثیر این بدهی‌هاست.» او تأکید کرد: «شهرداری باید گزارش جامعی از نحوه شکل‌گیری بدهی‌های بانکی و پیمانکاران و طرح‌ها ارائه کند و می‌بایستی در این گزارش بررسی شود که آیا برای این بدهی‌ها در برنامه دوم توسعه شهر تهران و بودجه‌های سنواتی مجوزی داشتند یا خیر. گرچه می‌دانم بسیاری از این بدهی‌ها فاقد مجوز بوده است. لذا یک‌بار برای همیشه باید بدهی‌های گذشته با دقت مورد بررسی قرار گیرد.» در نهایت این پیشنهاد با رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید و بدین‌ترتیب، تکلیف تفریغ بودجه سال 96مشخص و به سرانجام رسید.

باغ یا غیرباغ
صبح دیروز یکی از پرونده‌های پلاک ثبتی املاک از منظر باغ یا غیرباغ بودن توسط اعضای شورای شهر بررسی شد. زهرا صدراعظم‌نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورا در این رابطه گفت:‌ «شورای شهر تهران مرجع تشخیص باغ و‌ غیرباغ بودن است. کارشناسان طی بررسی اعلام کردند که این ملک باغ است و عکس‌های موجود نیز نشان می‌دهد که ملک باغ است.اگر رأی به غیرباغ بدهید ۳۰اصله درخت موجود در باغ قطع می‌شود» در ادامه اعضای شورای شهر تهران به باغ بودن این ملک رأی دادند. همچنین باغی با ١٠٠اصله درخت متعلق به بنیاد شهید نیز مورد بررسی قرار گرفت. عضو کمیسیون ماده ٧قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران در واکنش به‌نظر کمیسیون شهرسازی و معماری مبنی بر غیرباغ بودن این ملک گفت: «این باغ متعلق به بنیاد شهید و در ادامه یکی دیگر از باغ‌های بنیاد است که باید حتما حفظ شود. همچنین معتقدم باغ‌هایی که متعلق به نهادهای عمومی هستند و در واقع متعلق به مردم‌اند باید حفظ و به آنها بازگردانده شوند.» در ادامه این ملک رأی به غیرباغ بودن گرفت که نوری در واکنش به آن گفت: «ما خودمان را گول می‌زنیم، نمی‌توانیم ادعای حفاظت و صیانت از باغات را داشته باشیم و مدام رأی به غیرباغ بودن بدهیم. مالک باغ درخواست ساخت در ٧٠درصد مساحت ملک را داده است!»

همچنین حسن رسولی، عضو شورای شهر عنوان کرد: «در این پرونده به‌خصوص، نظر کارشناس رسمی دادگستری درباره سطح اشغال استناد شده است؛ درحالی‌که ملاک تعیین سطح اشغال برعهده کارشناسان کمیسیون ماده 7است. به‌نظر می‌رسد که در این ملک درخت وجود داشته که قطع شده است. با توجه به اظهارنظر کارشناسی رسمی دادگستری و ابهامات موجود، پیشنهاد می‌شود که این ملک برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بازگشت داده شود.» این پیشنهاد با رأی حداکثری اعضای شورا تصویب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید