• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64482
+
-

وضعیت مصرف برق در تنگستان «سبز» شد

میز خبر
وضعیت مصرف برق در تنگستان «سبز» شد

رئیس شبکه توزیع برق شهرستان تنگستان گفت: با همکاری مشترکین خانگی، وضعیت مصرف برق این شهرستان از زرد به سبز تغییر کرد. به گزارش فارس، «محمد احمدی» در مورد آخرین وضعیت برق مصرفی این شهرستان افزود: بر اساس آخرین ارزیابی‌، شهرستان تنگستان همانند شهرستان‌های بوشهر، دیلم و عسلویه از لحاظ برق مصرفی در محدوده وضعیت سبز قرار گرفته است. رئیس شبکه توزیع برق تنگستان ادامه داد: این شهرستان قبلا در وضعیت قرمز و زرد برق مصرفی قرار گرفته بود که با همکاری مردم تنگستان و مصرف بهینه برق در محدوده وضعیت سبز قرار گرفت. 

وی یادآور شد: مصرف بهینه به معنی محدودیت در مصرف نیست، بلکه رعایت راهکارهایی است که منجر به کاهش مصرف و افزایش میزان پایداری برق می‌شود. احمدی افزود: در این زمینه نگه ‌داشتن دمای کولر روی ۲۴ درجه و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعت پیک بار (۱۲ تا ۱۷) باید به صورت جد در دستور کار مشترکان محترم قرار گیرد. وی بیان کرد: استفاده بهینه از برق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌توان با استفاده از چند روش، مصرف برق را تا حدود زیادی کاهش داد. 

این مسئول گفت: یکی از پرمصرف‌ترین وسایل برقی کولرهای گازی است که با سرویس به‌موقع این کولرها و تنظیم درجه این کولرها می‌توان تا حدود زیادی مصرف آنها را کاهش داد. احمدی خاطرنشان کرد: برخی از وسایل برقی قدیمی دارای مصرف برق بسیار بالایی هستند که با جایگزینی کردن این وسایل با وسایل جدیدتر می‌توان مصرف را تا حدود زیادی کاهش داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید