• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64480
+
-

چاره‌اندیشی برای تکمیل فرودگاه جم

عمرانی
چاره‌اندیشی برای تکمیل فرودگاه جم

امام جمعه بوشهر با اشاره به تعطیلی چندساله فرودگاه جم گفت: در مورد فرودگاه جم هم لازم است پیگیری یک نشست با حضور فرماندار و استاندار و شرکت‌های نفتی انجام شود و در این زمینه، با وزیر نفت هم رایزنی می‌کنیم تا این فرودگاه احیا شود. همه باید تلاش کنند این فرودگاه که یک امتیاز برای استان بوشهر است، دوباره احیا شود.

به گزارش فارس، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» در آیین تکریم و معارفه امامان جمعه قدیم و جدید شهرستان جم افزود: باید اشتغال پایدار جوانان فراهم شود. اطلاع دارم شهرستان جم‌ دارای جوانان توانمند با ظرفیت‌های متناسب با اشتغال منطقه است. نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: شهرستان جم هم نیاز به تامین آب دارد، هم نیازمند مدیریت آب است. اقدامات خوبی برای تکمیل پروژه آب سیراف به جم انجام شده است که امیدوارم تا نیمه اول سال جاری نواقص طرح رفع شود. 

وی خاطرنشان کرد: شهر جم از لحاظ مبلمان شهری با گذشته متفاوت است، اما در مدیریت زیبا‌سازی و مبلمان شهری با شرایط آرمانی فاصله زیاد است.  جم دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که نیاز به طراحی دانشی دارد تا جم مرکز توسعه فضای سبز با اکوسیستم دانشی در استان بوشهر شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: در حوزه محیطزیست، باید سیستم‌ زیست‌بوم جم به‌ زیست‌بوم پاک و مناسب و جذاب تبدیل شود و در این حوزه از ظرفیت متخصصان توانمند جم استفاده شود و مشکلات موجود در حوزه محیط ‌زیست این شهرستان نیز رفع شود. امام جمعه بوشهر تاکید کرد: این‌که گفته شود در فاصله یک ساعتی این فرودگاه، فرودگاه دیگری وجود دارد دلیل مناسبی نیست، چراکه مشابه فاصله این 2 فرودگاه در جاهای دیگر کشور هم هست و هر دو شهر به فاصله کوتاه، فرودگاه مجزا دارند و با توجه به حضور تیم فوتبال پارس جنوبی جم در لیگ برتر هرچه زودتر باید فرودگاه جم احیا شود.

وی ادامه داد: جم دارای تیم فوتبال بسیار خوبی است و ۱۴ هزار ورزشکار سازمان‌یافته نشان از ظرفیت‌های بزرگ ورزشی شهرستان جم دارد. مسئولان تیم پارس جنوبی جم و دیگران در مورد تیم با بنده ارتباط دارند، اما برای رفع اصولی مشکل تیم باید ساختاری در استان ایجاد کنیم.صفایی بوشهری اظهار کرد: همان‌طور که در سایر استان‌ها مراکز صنعتی خصوصی و نیمه‌خصوصی به تیم‌ها کمک می‌کنند، اینجا هم باید کمک کنند و طبیعی است که صنایع دولتی بر حسب قانون نمی‌توانند تیم‌داری حرفه‌ای کنند، اما از باب پیوست‌های فرهنگی اجتماعی می‌توانند کمک کنند.

وی افزود: قرار شده سازمانی در استان تشکیل شود که پیگیر تحقق همین پیوست‌های فرهنگی اجتماعی ورزشی صنعت باشد تا متولیان فرهنگ و ورزش دیگر فقط دغدغه مدیریت حرفه‌ای داشته باشند، نه تامین منابع مالی و باید مشکلات این حوزه‌ها رفع شود.امام جمعه بوشهر با بیان این‌که ورزش مایه سالم‌سازی و نشاط اجتماعی است ابراز کرد: حجم بالایی از مردمان جم ورزشی هستند و در رشته‌های ورزشی قهرمانان فراوانی دارد و تیم فوتبال پارس جنوبی محبوبیت ویژه‌ای بین جمی‌ها دارد که توجه به جوانان و رفع مشکلات این تیم که نشاط اجتماعی را به همراه داشته، بسیار حائز اهمیت است.

وی به دیدار پارس جنوبی و پرسپولیس در پایان فصل گذشته لیگ برتر اشاره کرد و گفت: تیم فوتبال پارس جنوبی تبلیغ بسیار خوبی برای شهرستان جم و استان بوشهر است و در دیدار پایانی لیگ برتر توجه تمام کشور به جم و متوجه این شهرستان بود و مراسم اهدای جام به بهترین شکل برگزار شد. صفایی بوشهری ادامه داد: برای حل مشکلات تیم فوتبال پارس جنوبی چندین بار ورود کرده‌ایم و باید زمینه‌ای ایجاد شود تا بازیکنان و کادر فنی بدون دغدغه مشکلات مالی به کار خود بپردازند. مردمان جم فرهنگ بالایی دارند و شاهد کمترین فحاشی و تخلف در ورزشگاه جم
 هستیم.

وی با اشاره به وضعیت راه‌های شهرستان جم بیان کرد: اتوبان جم به فیروزآباد به عنوان یکی از مسیرهای استان بوشهر به فارس باید مورد توجه ویژه مسئولان هر دو استان قرار بگیرد و در روند تکمیل این پروژه که شاهد حوادث تلخی بوده‌ایم، تسریع شود و برای رسیدن ریل قطار به استان بوشهر نیز تدبیر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید