• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64407
+
-

شرکت ۹۵ درصد جمعیت استان در طرح غربالگری فشار خون

شرکت ۹۵ درصد جمعیت استان در طرح غربالگری فشار خون

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون که از ۱۸ خرداد امسال آغاز شد از جمعیت ۵۳۶ هزار و ۶۵۰ نفری افراد بالای ۳۰ سال این استان ۹۵ درصد غربالگری شدند. 

علی صیدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با اجرای این طرح ۱۴ درصد از افراد غربالگری‌شده، بیماریابی شده‌اند که پس از برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات درمانی و توصیه‌های لازم برای مراقبت از این بیماران انجام می‌شود. وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، غربالگری فشار خون در ۷۸۷ مرکز جامع خدمات سلامت، خانه بهداشت، پایگاه سلامت و ایستگاه‌های ثابت و سیار استان انجام شد. 

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: دستگاه‌های سنجش فشار خون از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها بود و دقت بالایی داشت. از طرفی آموزش‌های لازم به گروه‌های همکار داده شده بود تا با به‌کارگیری نکات لازم موارد را به دقت ثبت کنند. 

صیدی یادآور شد: همکاری بین بخشی و مشارکت مردم موجب شد زنجان در اجرای طرح ملی بسیج غربالگری فشار خون از جمله استان‌های پیشرو باشد و نتایج نهایی آن می‌تواند برنامه‌‌ریزی لازم را برای پیشگیری از بیماری‌های احتمالی به همراه داشته باشد. وی گفت: طرح ملی بسیج فشار خون برای 3 گروه افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار بالای ۱۸ سال و بیماران کلیوی اجرا شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید