• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64328
+
-

اماواگرهای ایجاد منطقه 4 در قزوین

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از ایجاد منطقه 4 شهرداری در قزوین اظهار بی‌خبری کردند. به گزارش فارس، احد چگینی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، گفت: شهرداری قزوین به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهینه به شهروندان قزوینی مدنظر دارد برای خرید و تملک یک باب ساختمان اقدام کند.

وی اظهار کرد: این ساختمان به مساحت 4500 متر‌مربع و اعیان مشتمل بر 3 طبقه روی همکف و زیرزمین به مبلغ 142 میلیارد و 500 میلیون ریال برای استقرار منطقه 4 شهرداری در خیابان نواب مجتمع ادارات است. 

این عضو شورا افزود: ابتدا باید لایحه ایجاد شهرداری منطقه 4 در شورای اسلامی شهر قزوین مورد بررسی قرار گیرد و سپس در مورد خرید ساختمان آن بحث و تبادل‌نظر شود. در ادامه جلسه، فرج‌الهر فصیحی‌رامندی گفت: در قسمت غربی ساختمان جدید شهرداری که در حال ساخت است می‌توان برخی از معاونت‌های این نهاد را مستقر کرد. وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل با خرید ساختمان جدید مخالفم و معتقدم شهرداری به اندازه کافی ساختمان دارد و می‌تواند از این فضاها استفاده بهینه کند. 

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: ساختمانی برای ایجاد منطقه 4 شهرداری قزوین در حال خریداری است ولی اعضای شورا از آن خبر ندارند. فصیحی‌رامندی توضیح داد: باید بررسی‌های لازم انجام شود که آیا ایجاد منطقه 4 شهرداری ضروری است و چه اهدافی دارد تا سپس درباره خرید ساختمان آن بحث کرد. در ادامه جلسه سعید دقیقی گفت: ساختمان جدید شهرداری که در قسمت غرب در حال ساخت است برای سالن همایش طراحی شده است و نمی‌توان این قسمت را تغییر کاربری داد. 

این عضو شورا با بیان این‌که ایجاد منطقه 4 شهرداری در بودجه 98 شهرداری قزوین آمده است، افزود: در این منطقه می‌توان به موضوع گردشگری با رویکردی جدید نگریست ولی با وجود این قبل از راه‌اندازی آن باید شهرداری به شورا لایحه ارائه می‌کرد.

در ادامه جلسه محسن حق‌شناس تصریح کرد: ساختمان ستادی شهرداری باید در دل منطقه باشد تا مردم دسترسی راحت‌تری به مسئولان این نهاد داشته باشند. وی ادامه داد: با خرید ساختمان به دلیل این‌که قیمت مناسبی دارد، مخالف نیستم و شهرداری می‌تواند در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد. 

در ادامه جلسه سیده‌منیره قوامی گفت: قیمت ساختمان مناسب است و می‌توان آن را خرید ولی از آنجایی که شهرداری قزوین لایحه‌ای به شورا مبنی بر ایجاد شهرداری منطقه 4 نداده است نباید این ساختمان را برای انجام چنین کاری خریداری کرد. گفتنی است اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با خرید ساختمان موسسه آموزشی عالی علامه قزوینی برای استقرار سازمان پسماند، طراحی، زیباسازی و منطقه یک شهرداری قزوین موافقت کردند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید