• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64403
+
-

بازار داغ مدارس فوتبال در زنجان

معاون ورزش و جوانان استان: به منظور رفاه حال والدین نظارت جدی بر مدارس فوتبال زنجان حاکم است

فوتبال
بازار داغ مدارس فوتبال در زنجان

چراغ مدارس فوتبال زنجان با فرارسیدن تابستان و با توجه به ارتقای سطح کیفی این مدارس پرفروغ‌تر از گذشته شده و این مراکز مورد استقبال والدین و هنرآموزان قرار گرفته است. به گزارش ایرنا، ورزش فوتبال همیشه یکی از رشته‌های پرطرفدار بوده و همین موضوع ثبت‌نام و فعالیت را در مدارس فوتبال زنجان رونق خاصی بخشیده است. 

هر سال با فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس، چراغ مدارس فوتبال که محل خوب و مطمئنی برای آموزش و شناسایی بازیکنان مستعد و توانمند است، روشن‌ می‌شود و بسیاری از والدین فرزندان علاقه‌‌مند خود به این رشته ورزشی را برای ثبت‌نام به این مدارس می‌آورند. 


نظارت بر مدارس

‌معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مدارس فوتبال زنجان به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یافته است که این نشان‌دهنده استقبال بالای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی پرطرفدار و انجام تبلیغات مناسب و صحیح است. محمدعلی حمزه‌پور بیان کرد: نظارت‌ها بر مدارس فوتبال بسیاری جدی است و از هیات فوتبال این استان نیز انتظار می‌رود این مدارس را با دقت و حساسیت بهتر و بیشتری مورد پایش و رصد قرار دهند. 

وی ادامه داد: همکاران این اداره کل نیز بر فعالیت و برنامه‌های مدارس فوتبال زنجان نظارت خواهند کرد تا والدین و هنرآموزان از بابت سالم بودن محیط، وجود مربیان مجرب و کاربلد، ساعت فعالیت و کیفیت آموزش و تمرین‌دهی دغدغه و نگرانی نداشته باشند. 

‌معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: هزینه‌های زمین فوتبال دستگاه‌های دولتی از سوی کمیته نرخ‌گذاری تعیین، مصوب و ابلاغ شده است و بنابراین کسی حق ندارد از قیمت تعیین‌شده عدول کند در غیر این صورت مطابق قانون با آنان رفتار خواهد شد. 


راه‌اندازی مدرسه فوتبال دختران

مسئول واحد آموزش و مربیان هیأت فوتبال استان زنجان نیز گفت: اکنون ۲۸ مدرسه فوتبال در استان فعالند و قریب به 3 هزار هنرآموز را جذب خود کرده‌اند. این رقم در سال گذشته ۲۴ مدرسه با 2500 هنر‌آموز بود. این مدارس به غیر از مرکز استان در شهرستان‌های ابهر، خرمدره، خدابنده، ایجرود، طارم، سلطانیه و ماهنشان نیز فعالند. 

بهمن عمولر تصریح کرد: امسال باشگاه تراکتورسازی یک باب مدرسه فوتبال دختران را دایر کرده است و قریب به ۲۰ هنرآموز دختر در این مدرسه که از اول تیرماه فعالیت خود را آغاز کرده است، ثبت‌نام کرده‌اند. وی با تأکید بر این‌که مدارس فوتبال دختران نیازمند فضای سرپوشیده و مناسب است، افزود: یک باب مدرسه فوتبال پسران نیز از سوی مدرسه فوتبال بهمن پرسپولیس در روستای سارمساقلو از توابع شهرستان زنجان راه‌اندازی شده است که قریب به ۲۰ هنرآموز در آن ثبت‌نام کرده‌اند. 


افزایش استقبال 

مسئول واحد آموزش و مربیان هیأت فوتبال استان زنجان استقبال والدین و هنرآموزان را از مدارس فوتبال زنجان خوب ارزیابی کرد و گفت: انجام بازی‌های ملی و حضور در مسابقات آسیایی زمینه و بستر را برای جلب و جذب هنرآموزان به این رشته ورزشی قوت بخشیده است. باشگاه‌های فوتبال نیز به منظور جذب و شناسایی نفرات مستعد از راه‌اندازی و فعالیت مدارس فوتبال استقبال خوبی می‌کنند. 

وی با تأکید بر این‌که برگزاری مرتب و منظم فستیوال‌ها و مسابقات فوتبال انگیزه را در هنرآموزان و فعالان عرصه فوتبال مدارس بیشتر می‌کند، توضیح داد: بالا بودن کرایه زمین فوتبال و افزایش هزینه ثبت‌نام (در مجموع مبلغ ۴۰۰ هزار تومان با در نظر گرفتن بیمه و حق عضویت برای هر ترم) باعث می‌شود هزینه‌ها بر دوش والدین و هنرآموزان سنگینی کند، البته برخی‌ها از پرداخت آن ناتوانند و در نتیجه از ثبت‌نام منصرف می‌شوند. 

عمولر یادآور شد: مدارس فوتبال منبع اصلی درآمد باشگاه‌ها هستند که البته بالا بودن کرایه زمین، تجهیزات مورد نیاز از جمله لباس، پرداخت حق‌الزحمه مربیان و هزینه‌های دریافت مجوز باشگاه‌داران را با مشکل مواجه کرده است. 


استاندارد مدارس فوتبال

مسئول واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان خاطرنشان کرد: هریک از مدارس فوتبال زنجان از وجود 25 فوتبالیست و حداقل یک مدیر فنی دارای کارت مربیگری درجه B آسیا و یک مربی دارای کارت درجه C برخوردار است. هر مدرسه ممکن است چند کلاس فوتبال داشته باشد که تعداد حاضر در هریک از این کلاس‌ها نیز نباید از 25 نفر تجاوز کند. 

عمولر افزود: کلاس‌های فوتبال در رده‌های سنی 6 تا 8 سال، 8 تا 10 سال، 10 تا 12 سال، 12 تا 14 سال و 14 تا 16 سال تشکیل می‌شود. وی با بیان این‌که در مجموع مدارس فوتبال استان زنجان از وجود 80 مربی دارای کارت بهره‌‌مندند، گفت: ثبت‌نام‌کنندگان در مدارس فوتبال در هر ترم 24 تا 30 جلسه تمرینی دارند. 


تجربه یک شهروند

پدر یکی از هنرآموزان مدرسه فوتبال گفت: فرزندم در رده سنی زیر ۱۳ سال فعالیت می‌کند و در طول 4 سال فعالیت خود با نشان دادن توانمندی‌ها و شایستگی‌هایش توانسته است در ردیف منتخبان مدارس فوتبال زنجان قرار گیرد. مهران جعفری اظهار کرد: هنرآموزان فوتبال باید زیر نظر مربیان مجرب و توانمند آموزش ببینند تا مربی بتواند با استفاده از علم روان‌شناسی اعتمادبه‌نفس و انگیزه فعالیت را در آنان ارتقا بخشد و مسیر صحیح ادامه کار را به درستی به آنان نشان دهد. 

وی ادامه داد: تامین زمین مدارس فوتبال که به لحاظ انجام آموزش و تمرین‌دهی به هنرآموزان از کیفیت لازم برخوردار باشد بسیار هزینه‌بر است. امیدوارم مسئولان ورزش زنجان این مدارس را در این خصوص یاری دهند تا والدین و هنرآموزان دغدغه و نگرانی از این بابت نداشته باشند. 

جعفری که خود نیز از ورزشکاران رشته دو و میدانی در طی سال‌های گذشته است، افزود: باید نظارت بر کار و فعالیت و برنامه‌های مدارس فوتبال بیشتر باشد و علاوه‌بر این به ظرفیت این محل‌ها از بابت تعداد کلاس‌ها و هنرآموزان توجه بیشتری شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید