• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64379
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/251W
+
-

شالیکاران گیلانی نگران کمبود آب نباشند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای گیلان از ادامه روند آب‌گذاری در کانال‌های آب کشاورزی استان بدون نوبت‌بندی خبر داد و گفت: شالیکاران نگران کمبود آب نباشند.

به گزارش تسنیم «وحید خرمی» اظهار کرد: آب‌گذاری کانال‌های آب کشاورزی در گیلان بدون نوبت‌بندی و تا پایان فصل زراعت برنج ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای گیلان حجم آب ذخیره شده در سد سفیدرود را در حدود 780 میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: این مقدار آبی که هم‌اکنون پشت سد سفیدرود ذخیره شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش خوبی همراه بوده است.

 خرمی عنوان کرد: تا روزی که شالیکاران گیلانی برای ادامه زراعت برنج در مزارع به آب نیاز داشته باشند آب‌گذاری در کانال‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به کمبود آب در برخی از مناطق گیلان تصریح کرد: توزیع نامناسب آب در داخل مزارع طی سال‌های گذشته نیز وجود داشته و به مدیریت مناسب شالیکاران نیاز دارد.

این مسئول اجرای یک مرحله نوبت‌بندی آب در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: شالیکاران گیلانی در صورت بروز هرگونه مشکل در روند آب‌گذاری می‌توانند به ادارات آبیاری و جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید