• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64357
+
-

برپایی نمایشگاه طراحی و چاپ دستی

برپایی نمایشگاه طراحی و چاپ دستی

نمایشگاه طراحی و چاپ‌های دستی «حسام فطرتی» با عنوان «از کجا تا ناکجا» در نگارخانه تار و پود آغاز شد. به گزارش مهر، این نمایشگاه تا ۲۶ تیر برپا است.

وی در معرفی خود و نمایشگاه یادشده گفت: زمانی که به استرالیا مهاجرت کردم، به علت تجربه زیسته، موضوع مهاجرت و دلایل آن برایم عمده شد. فطرتی یادآور شد: بیشتر دهه چهارم زندگی‌ام را در پی دلایل و نتایج هجرت در ۳ قاره سپری کردم و در حوزه دانشگاه با بیش از هزار مهاجر از آسیا، خاور میانه و آفریقا مصاحبه کردم که به صورت مقالات و «مقالات تصویری» منتشر شدند.

این هنرمند که مدرک دکترای هنر از استرالیا دارد، افزود: در حوزه هنرهای بصری، نگاهم و تجربه فردی‌ام از هجرت در قالب چند مجموعه در موزه‌ها، دانشگاه‌ها و گالری‌های عمومی و تجاری متعددی به نمایش درآمده‌اند. فطرتی عنوان کرد: در این آثار سعی کرده‌ام که با زبانی استعاری از در رنج بودن و تجربیات انسانی در خلال هجرت صحبت کنم. با وجودی که هجرت ناظر بر جغرافیا است، جغرافیا در آثار من تعیین‌کننده نبوده است.

وی ادامه داد: مخاطب آثار من چه در موزه ایالت کویینزلند استرالیا، چه دانشگاه کاتب افغانستان، چه دانشگاه ویسکانسین آمریکا و دیچ لندن همگی با دیدن این آثار با خود مواجه شده‌اند و داستان‌های خود را خوانده‌اند. حالا در سرزمین مادری‌ام، امیدوارم هجرت-این سفر درونی و جغرافیایی- را با بینندگان «نصف دیگر جهان» در موزه آن دیار تقسیم کنم.

حسام فطرتی دارای دکترای هنر از استرالیا متولد ۱۳۶۰ تهران ساکن استرالیا و تهران تجربه بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی در ایران، اروپا و امریکا و اقیانوسیه دارد و در کنار آن تجربه سخنرانی، انتشار مقاله و برگزاری کارگاه در مورد حقوق بشر، مهاجرت، رابطه هنر و قدرت، چاپ دستی و طراحی در کشورهای استرالیا، ایران، ترکیه، آمریکا و انگلیس را از سر گذرانده است. نمایشگاه طراحی و چاپ دستی «از کجا تا ناکجا» تا ۲۶ تیر در نگارخانه تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برپا است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید