• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64348
+
-

میزبانی همدان از ۵ رشته المپیاد استعدادهای برتر

ورزشی
میزبانی همدان از ۵ رشته المپیاد استعدادهای برتر

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: میزبانی از ۵ رشته المپیاد سراسری استعدادهای برتر در سال ۹۸ از سوی وزارت ورزش و جوانان به استان همدان واگذار شد. 

محسن جهانشیر در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که دومین دوره المپیاد سراسری استعدادهای برتر از تاریخ 30 مرداد تا 10 شهریور 98 برگزار می‌شود، افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان همدان در زیرساخت‌های ورزشی میزبانی از 5 رشته این المپیاد به استان همدان واگذار شد. 

وی با بیان این‌که رشته‌های کشتی آزاد پسران، بسکتبال پنج‌نفره دختران، شطرنج پسران و دختران و ژیمناستیک دختران در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در کشتی آزاد 553 ورزشکار، در شطرنج پسران و دختران 538 ورزشکار، در ژیمناستیک دختران 257 ورزشکار و در بسکتبال پنج‌نفره دختران 523 ورزشکار به رقابت می‌پردازند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این‌که در مجموع 5 رشته ورزشی 1871 ورزشکار، مربی و داور در همدان حضور خواهند داشت، گفت: این مسابقات در رده سنی 13 تا 16 سال برگزار می‌شود و 38 فدراسیون ورزشی در آن مشارکت دارند. جهانشیر توضیح داد: مسابقات کشتی آزاد المپیاد استعدادهای برتر به عنوان یکی از مهم‌ترین مسابقات این المپیاد از تاریخ 5 تا 8 شهریور به میزبانی سالن 6 هزار نفری انقلاب همدان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به میزبانی خوب استان همدان از 2 رویداد مهم کشوری در حوزه جوانان افزود: به پاس میزبانی خوب همدان از نشست معاونان امور جوانان استان‌ها و نخستین دوره توانمندسازی فضای مجازی و رسانه، دبیرخانه فضای مجازی و رسانه وزارت ورزش و جوانان به همدان واگذار شد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به این‌که استان همدان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد است یادآور شد: تا سال 91 سازمان مردم‌نهادی در حوزه جوانان در استان همدان فعال نبود، اما اکنون 115 سمن در استان فعال است و از این نظر رتبه چهارم کشور را در اختیار داریم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید