• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64325
+
-

طرح آب‌رسانی به جهرم در آستانه بهره‌برداری

منابع
طرح آب‌رسانی به جهرم در آستانه بهره‌برداری

طرح آب‌رسانی به جهرم از سد سلمان فارسی که در آستانه بهره‌برداری است، بنا به اعلام نماینده مجری این طرح می‌تواند برای دوره‌ای طولانی و شبانه‌روزی آب سالم برای مردم این شهر تامین کند. هم‌اینک تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی شهر جهرم از منابع زیرزمینی است که این روند موجب کمبود آب شده.

 به گزارش ایرنا، «محمود نوروزی» نماینده مجری طرح آب‌رسانی به جهرم از سد سلمان فارسی اعلام کرد: این طرح با هدف رفع کمبود و همچنین تامین نیاز به آب شرب و بهداشتی جهرم تا افق ۱۴۲۰ به میزان ۱۰ میلیون متر مکعب در سال در نظر گرفته شده است.

۵۰ کیلومتر خط انتقال، 2 ایستگاه پمپاژ آب در خشکی، یک مجموعه تصفیه‌خانه متعارف و 4 مخزن با ظرفیت ۱۷ هزار متر مکعب از اقدامات انجام‌شده در این طرح است. همچنین ۳۴ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت و پست اختصاصی فشار متوسط برق و ایستگاه آبگیر شناور از دیگر اقدامات انجام‌شده در این طرح است که نماینده مجری طرح در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

نوروزی ادامه داد: مجموع هزینه طرح بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است و امید داریم با راه‌اندازی این طرح نگرانی مردم به تأمین آب پایدار، سالم و بهداشتی کاملاً برطرف شود. قرار است سه‌شنبه ۱۸ تیر با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و همچنین وزیر نیرو، آب‌رسانی از سد سلمان فارسی به شهر جهرم و فاز دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان به بهره‌برداری برسد. عملیات ساخت تصفیه‌خانه شهر جهرم پس از پایان فعالیت‌های مطالعاتی از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید