• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64322
+
-

مثلث طلایی اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد

استاندار : این استان با ظرفیت هایی در حوزه آب، نفت، گاز و گردشگری هنوز جایگاه واقعی‌اش را در کشور پیدا نکرده است

اخبار استان
مثلث طلایی اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حوزه آب، نفت و گاز و گردشگری ظرفیت زیادی دارد. به گزارش ایسنا، «حسین کلانتری» با اشاره به تأمین ۲۰ درصد تولید نفت ایران در این استان افزود: استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران جزو پرآب‌ترین منطقه کشور است. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان به عنوان یکی از مناطق فوق‌العاده حاصل‌خیز به «پایتخت طبیعت ایران» مشهور است. استاندار با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع یک درصد از جمعیت و 5 درصد از جنگل‌های کشور را تشکیل می‌دهد خاطرنشان کرد: این استان با ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای بین 4 استان مهم کشور (خوزستان، فارس، بوشهر و اصفهان) واقع شده، اما هنوز به جایگاه واقعی این استان توجه نشده است. 

کلانتری با اشاره به تأمین ۲۰ درصد از تولید نفت ایران در این استان تصریح کرد: با توجه به موقعیت فوق‌العاده استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، پرآب‌ترین منطقه کشور نیز محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این استان ادامه داد: سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های استان از جمله انتقال آب شرب از سد کوثر به چندین شهر اطراف، آبیاری و زهکشی ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، پیشرفت ۸۰ درصدی سد برقابی سیاه‌بیشه گچساران، چهارخطه کردن محور شریانی یاسوج- شیراز، محور یاسوج-اصفهان، محور یاسوج-اقلید و همچنین اتصال اصفهان به خوزستان از محور کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، دهدشت، بهبهان و اهواز و دسترسی به بندرهای جنوبی کشور از جمله اقدامات در حال انجام و صورت‌گرفته در استان به شمار می‌روند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد و از سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش به‌خوبی حمایت می‌کنیم.


قول مساعد معاون وزیر کشور برای کمک به شهرداری‌های استان

معاون عمرانی وزیر کشور در دیدار و گفت‌و‌گو با استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به شهرداری‌های استان قول مساعد داد. «حسین کلانتری» در دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور افزود: با وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تکمیل آنها نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

وی بیان کرد: اولویت ما در استان کهگیلویه و بویراحمد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به حجم پروژه‌ها در حوزه اعتباری ما را یاری کنید. کلانتری با اشاره به وجود ظرفیت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ایجاد مبلمان شهری زیبا و ساخت ورودی‌ها مناسب و استاندارد در شهرهای استان ضرورتی انکارناپذیر است. «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، نیز در این نشست قول داد مساعدت مالی و کمک ویژه‌ای به حوزه عمران شهری و شهرداری‌های استان انجام شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید