• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64321
+
-

زنجان در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان: حضور گردشگران به ویژه گردشگران خارجی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است

گردشگری
زنجان در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: آمار حاکی از آن است که زنجان در حال تبدیل شدن به مقصد گردشگری است. 

یحیی رحمتی در گفت‌و‌گو با مهر بیان کرد: استان زنجان روند رو به رشدی را در ورود گردشگران داشته است. میزان بازدید از اماکن تاریخی ما تابعی از میزان ورود گردشگرهاست که خوشبختانه در این زمینه به‌ ویژه در حوزه گردشگران خارجی طی چند سال اخیر سیر صعودی داشته‌ایم. وی با بیان این‌که روند حضور گردشگران حاکی از آن است که زنجان در حال تبدیل ‌شدن به مقصد گردشگری است، افزود: برای افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان باید بسترهای لازم در استان فراهم شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با تأکید بر این‌که گردشگر و زیرساخت لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: تا زمانی که گردشگر حضور نداشته باشد، زیرساخت خود را نشان نخواهد داد و تا زمانی که زیرساخت‌ها تکمیل نشود، نباید انتظار افزایش حضور گردشگران را داشته باشیم. رحمتی ادامه داد: افقی که در این باره ترسیم کرده‌ایم براساس برنامه پنج‌ساله بوده است. در زمینه افزایش تعداد تخت‌ها قرار بود از ۳۲ درصد به ۴۸ درصد برسیم که امروز به ۶۲ درصد رسیده‌ایم، یعنی در برخی قسمت‌ها از برنامه جلوتر هستیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیاده‌راه سبزه‌میدان توانسته است فضای مقبولی را در حوزه گردشگری ایجاد کند، خاطرنشان کرد: از نظر گردشگری فضای کاملاً مقبولی است و ما از طریق گردشگرانی که وارد شهر شدند و نظرسنجی محدودی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم ولی این‌که در بازار و فروش محصولات تأثیری داشته است یا نه موضوعی است که باید از بهره‌برداران سؤال کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید