• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64169
+
-

صنایع پایین‌دست پتروشیمی، محور توسعه میاندوآب

صنایع پایین‌دست پتروشیمی یکی از کلیدی‌ترین محورهای ایجاد شهرک‌های صنعتی استان به شمار می‌رود و می‌تواند محور توسعه میاندوآب و جلوگیری از مهاجرت باشد.

 به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با بیان این مطلب اظهار کرد: آمادگی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی از سوی بخش خصوصی در آذربایجان غربی وجود دارد و سرمایه‌گذاران مورد حمایت قرار می‌گیرند. با هدف راه‌اندازی این شهرک‌ها حمایت مالی، اعطای سریع‌تر مجوزها و اعطای زمین مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

«رضا حسینی» با اشاره به اهمیت توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی در شهرک‌های صنعتی گفت: این‌گونه صنایع می‌توانند چند برابر بیشتر از پتروشیمی اشتغال‌زایی داشته باشند، بدین معنا که در پتروشیمی می‌توان با بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه یک شغل ایجاد کرد، اما در صنایع وابسته به پتروشیمی با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال یک شغل ایجاد می‌شود. صنایع پایین‌دست پتروشیمی یکی از کلیدی‌ترین موضوعات هستند و می‌توانند محور توسعه میاندوآب باشند و جلوی مهاجرت را نیز بگیرند.

حسینی از برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر امسال در آذربایجان غربی خبر داد و بیان کرد: در این زمینه می‌توان میاندوآبی‌های مقیم داخل و خارج کشور را شناسایی کرد و از آنها برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت به عمل آورد.

این مسئول با اشاره به موقعیت و فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان اظهار کرد: اگر در این شهرستان فضای کسب و کار رونق یابد و به تفکرات طایفه‌ای توجهی نشود، این شهرستان می‌تواند، آذربایجان غربی را از نظر اقتصادی و صنعتی مدیریت کند.

وی تاکید کرد: در 3 سال برای ساماندهی فرایند دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های سرمایه‌گذاری، سیستمی را طراحی کرده‌ایم تا سرمایه‌گذار و دستگاه‌های اجرایی از طی مراحل آگاهی داشته باشند و وقتی برای سرمایه‌گذاری مراجعه می‌کنند بدانند چه مراحلی و مجوزهایی نیاز است.

حسینی با بیان این‌که این نرم‌افزار یکی از پایه‌های اساس کسب و کار است گفت: این سیستم می‌تواند نقاط ضعف را بررسی و مشخص کند و سرمایه‌گذاران از طریق پنجره واحد اقدام کنند تا در اجرای مراحل تسریع شود. برای اعطای مجوز ۲ واحد دامداری صنعتی و ایجاد ۲ واحد صنایع تبدیلی مانند خشکبار و میوه خشک‌کنی به صورت زنجیره‌ای با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه دامداری و کشاورزی آمادگی وجود دارد و از سرمایه‌گذاران در این باره حمایت می‌کنیم.

این مسئول با بیان این‌که به واسطه وجود نمایشگاه‌های بین‌المللی و دائمی در میاندوآب امکان صادرات محصول این واحدها وجود دارد اظهار کرد: در این شهرستان باید به موضوع گردشگری در ترکیب ساحل زرینه‌رود توجه شود و با تدوین یک طرح جامع می‌توان در بحث اقتصاد مقاومتی به نتیجه رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید