• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 18 بهمن 1396
کد مطلب : 6414
+
-

جایزه لومیر برای مبارزان علیه ایدز

سینما
جایزه لومیر برای مبارزان علیه ایدز

 

 «20ضربان در دقیقه» با دریافت 6جایزه ازجمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان برای رابین کامپیو فاتح این دوره جوایز لومیر شد که برندگان آن در مراسمی در پاریس معرفی شدند. «120ضربان در دقیقه» که‌ماه مه پیش در جشنواره فیلم کن برنده جایزه بزرگ شد و همچنین جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را دریافت کرد، 4جایزه دیگر آکادمی مطبوعات خارجی فرانسه را نیز به‌خود اختصاص داد؛ جایزه  بهترین بازیگر مرد برای ناول پرز‌بیسکایارت، بهترین نقش‌آفرینی یک بازیگر مرد جوان برای آرنو والوا، بهترین فیلمنامه برای کامپیو و فیلیپ مانژو و بهترین موسیقی برای آرنو ربوتینی. به گزارش هنر‌آنلاین، داستان «120ضربان در دقیقه» در اوایل دهه 1990روی می‌دهد و درباره گروهی فعال در زمینه اچ‌آی‌وی/ایدز در پاریس است.

این فیلم نماینده فرانسه در بخش فیلم خارجی‌زبان نودمین دوره جوایز اسکار بود، اما نتوانست به فهرست نامزدهای این بخش راه پیدا کند. «20ضربان در دقیقه» نامزد 13جایزه سزار هم هست که از آن به‌عنوان معادل فرانسوی جوایز اسکار یاد می‌شود. جایزه بهترین نقش‌آفرینی یک بازیگر زن جوان به لیتیسیا دوش برای بازی در یک پاریسی جوان در فیلم “Bienvenue Montparnasse”  اعطا شد. «روباه بد گنده و قصه‌های دیگر» جایزه بهترین فیلم انیمیشن را از آن خود کرد. جایزه بهترین فیلم اول به «تا وقتی پرنده‌ها برگردند» به کارگردانی کریم موسوی رسید.

«Insyriated» به کارگردانی فیلیپ‌ فان‌لیو تولید مشترک بلژیک، فرانسه و لبنان نیز جایزه بهترین فیلم خارجی فرانسوی‌زبان را گرفت. مونیکا بلوچی، بازیگر ایتالیایی و ژان- پل بلموندو بازیگر افسانه‌ای سینمای فرانسه در جوایز لومیر تقدیر شدند. حاضران در مراسم، بلموندوی 84ساله را ایستاده تشویق کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید