• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64104
+
-

صادرات از البرز رونق می‌گیرد

مدیرکل گمرک البرز: با پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی استان، واردات و صادرات شرکت‌های تولیدی از خود البرز انجام خواهد شد

خبر
صادرات از البرز رونق می‌گیرد

مدیرکل گمرک استان البرز گفت: تلاش می‌کنیم تا صادرات واحدهای تولیدی استان رونق بگیرد.
به گزارش مهر «غلامحسین نوحی» اظهار کرد: تلاش ما این است که با پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در منطقه اقتصادی پیام و در کل بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی استان البرز، کاری کنیم تا واردات شرکت‌های تولیدی و از طرفی صادرات این واحدها از خود البرز انجام شود.
وی در خصوص عمده مباحث مطرح‌شده از سوی سرمایه‌گذاران منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز بیان کرد: واردات مواد اولیه از جمله این موارد بود که مشکلاتی در حوزه منطقه و گمرک برای آنها ایجاد شده بود که گمرک پیرامون این مساله در حوزه صادرات ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است و در حوزه واردات نیز با توجه به اهمیت موضوع تولید، حل موضوع واردات را نیز با تصمیماتی اتخاذی پیش خواهیم برد.

مدیرکل گمرک استان البرز گفت: مشکلی که در البرز وجود دارد این است که افراد فعال در این منطقه مواد اولیه و کالاهای خود را از دیگر گمرکات کشور ترخیص می‌کنند و بعدها البرز محل دپوی کالای آنها می‌شود، به همین دلیل اعلام کردیم این فعالان در صورتی می‌توانند در حوزه تجاری نیز فعالیت کنند که ترخیص کالای خود را نیز از گمرک البرز انجام دهند.
وی تاکید کرد: وقتی برای کالای تولیدی و سرمایه‌ای واحدهای صنعتی البرز کمک‌های استانی مبذول می‌شود، انتظار داریم کل واردات آنها نیز از البرز انجام شود.

نوحی با این توضیح که گمرک استان البرز قابلیت‌های زیادی مانند دیگر گمرک‌های کشور در کنار مزایایی مانند وجود منطقه اقتصادی پیام را دارد، گفت: برای شرکت‌های استانی انبارهای اختصاصی قرار می‌دهیم، برای شرکت‌های مستقر در منطقه پیام البرز نیز ارائه تسهیلات سردخانه‌ای را با انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی که این امکانات سردخانه‌ای را دارند پیش ببرند. مدیرکل گمرک استان البرز افزود: در خصوص بحث ثبت سفارش بدون انتقال ارز نیز طبق مصوبه‌ای که داشته‌ایم میزان آن ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۹۸ است که گروه کالایی آن مرتبط به مواد اولیه شرکت‌های سرمایه‌ای است و این مهم در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز نیز قابل اجراست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید