• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64091
+
-

ساخت ۸ مجتمع رفاهی در محورهای استان

2 مجتمع خدماتی رفاهی در محور ماهدشت 0 اشتهارد یک مورد در جاده قدیم 0 تهران کرج و مابقی در آزادراه‌های تهران 0 کرج و کرج 0 قزوین ساخته می‌شود

راهداری
ساخت ۸ مجتمع رفاهی در محورهای استان

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان البرز از احداث 8 مجتمع خدماتی- رفاهی در محورهای استان خبر داد.
«مهرداد جهانی» در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به این‌که ۲۷ شرکت حمل‌و‌نقل در استان البرز در زمینه جابه‌جایی بین‌شهری مسافران فعالیت دارند، اظهار کرد: در این راستا هزار و 214 ناوگان فعال در البرز وجود دارد که مشتمل بر ۳۷۱ دستگاه اتوبوس، ۴۵۳ دستگاه مینی‌بوس و ۳۹۰ دستگاه سواری- کرایه‌ای است. وی بیان کرد: در نوروز ۹۸ بالغ بر ۱۳۸ هزار و ۲۴۸ نفر جابه‌جایی مسافر از استان البرز به مقصد دیگر نقاط کشور داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان البرز تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی سال جاری بیشترین حجم جابه‌جایی مسافر از استان البرز به ترتیب به مقصد استان‌های کرمانشاه، اصفهان، گیلان، لرستان، خراسان رضوی، مازندران و خوزستان بوده است. جهانی عنوان کرد: به مسافران توصیه می‌کنیم که خرید بلیت سفر خود را به صورت اینترنتی انجام دهند تا ضمن برنامه‌‌ریزی صحیح برای سفر از خدماتی مانند تخفیف در خرید بلیت نیز بهره‌‌مند شوند.
وی در ادامه با اشاره به شروع سفرهای تابستانی گفت: بدین منظور در محورهای مواصلاتی استان البرز اقداماتی مانند شست‌وشوی تابلوها، تکمیل علائم، بهسازی و ایمن‌سازی محورها، شانه‌سازی‌ها و انجام دیگر موارد را دنبال و اجرایی کرده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان البرز در خصوص حجم تردد خودروهای ثبت‌شده در البرز در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۶ فروردین سال جاری حدود ۳۲ میلیون تردد در محورهای استان البرز ثبت شده است. جهانی با اشاره به این‌که بیشترین حجم تردد در استان البرز مربوط به آزادراه‌های تهران- کرج و کرج- قزوین است، افزود: میانگین تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی استان البرز سه برابر میانگین کشوری است.

وی با اشاره به ساخت ۸ مجتمع خدماتی- رفاهی جدید در محورهای استان البرز افزود: از این تعداد 2 مورد در محور ماهدشت- اشتهارد، یک مورد در جاده قدیم تهران- کرج و باقی مجتمع‌های تازه‌احداث‌شده در آزادراه‌های تهران- کرج و کرج- قزوین است. مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به این‌که 4 مجتمع خدماتی- رفاهی در حال ساخت نیز در سطح محورهای استان البرز داریم، گفت: در محور کرج- چالوس به‌راحتی نمی‌توان چنین مجتمع‌هایی احداث کرد؛ چون با توجه به وضعیت خاص این محور توجه به فضای محیطی و رعایت یکسری از استانداردها مانند نکات زیست‌محیطی و یا الزامات در انجام هرگونه ساخت‌و‌ساز در آنجا ضرورت دارد. وی توصیه کرد که مردم قبل از انجام سفرهای جاده‌ای خود از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه‌های کشور اطلاع پیدا کنند تا ضمن رانندگی ایمن سفری بی‌خطر داشته باشند و در حین سفر نیز تنها در نقاط ایمن و مشخص‌شده توقف کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید