• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64083
+
-

۱۰۰ شهرک مسکونی البرز فضای آموزشی ندارند

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز: پیش‌بینی نشدن فضای آموزشی در شهرک‌های مسکونی، زمینه‌ساز مشکلات فراوانی در حوزه آموزش و پرورش شده است

 رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز گفت: در استان بیش از ۱۰۰ شهرک مسکونی وجود دارد که در 2 دهه گذشته ساخته شده اما در این شهرک‌ها، فضایی از سوی انبوه‌سازان برای ساخت فضای آموزشی اختصاص نیافته است.
«محمدرضا اسپرورین» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ساکنان این شهرک‌های مسکونی که بیشتر جمعیت مهاجر البرز را تشکیل می‌دهند، ناچارند به دلیل نبود فضای آموزشی، فرزندانشان را در مدارسی که فاصله زیادی با خانه‌هایشان دارند ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: هر سال یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ساکن در شهرک‌های مسکونی بدون فضای آموزشی در البرز ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید است.
اسپرورین یادآور شد: اختصاص نیافتن فضای آموزشی در شهرک‌های مسکونی که توسط شرکت‌های تعاونی مسکن همانند تعاونی مسکن ادارات، مسکن مهر و یا بخش خصوصی احداث شده، زمینه‌ساز مشکلات فراوانی در حوزه آموزش و پرورش البرز شده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی نشدن فضای آموزشی، مهاجرت‌پذیری، کم‌توجهی به قانون در تامین فضای آموزشی، تخصیص نیافتن اعتبار مناسب و فرسودگی ساختمان‌های مدارس در استان موجب شده است که آموزش و پرورش البرز با مشکلات فراوانی در بخش فضای آموزشی روبه‌رو شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز ادامه داد: استان سالانه به ساخت ۴۰۰ کلاس جدید نیاز دارد تا بتواند دانش‌آموزان را تحت پوشش مناسب فضای آموزشی قرار دهد. اسپرورین عنوان کرد: البرز در بخش زیرساخت‌های آموزشی از میانگین کشوری عقب است که این مهم نیاز به نگاه ملی و خیران فعال در امر مقدس مدرسه‌سازی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید